måndag, oktober 22, 2007

Godagens alla läsare..


Min dag har varit ganska så lugn..
Lämnade Hampus på dagis vid 8 *som bye the way, sov utan blöja i natt*.. och sen hem igen..
låg och latade mig i sängen framför tv:n.. Tittade på nyhetsmorgon.. och blev rätt så paff... "va fan" va min respons.. då pratar dom nämligen om svenska för invandrare, att den numera hålls av invandrare själva.. och det e ju jätte bra.. Som dom själva förklarade, dom har varit med om samma sak.. och man slipper ju helt klart betala för en tolk eller liknande, som dom tydligen haft innan... ja visst jätte bra.. en aning diskriminerat dock då bara en invandrare kan få just det jobbet.. men men.. Det som fick mig att reagera va då... i klassen dom filmer sitter där ca 10 st invandrare som ska lära sig svenska... till sin hjälpa har dom TVÅ lärare...


Ursäkta........ Så 10 vuxna karlar (som det va i just den här klassen) behöver alltså TVÅ lärare, men 20-30 elever behöver bara EN?!?!?!?!? och ingen kan komma med ursäkten att helften va sjuka, för dels fick det inte plats fler i klassrummet, och dels e det i så fall väldigt märkligt ett halva klassen skulle vara sjuka.. och om nu så är fallt, så är det fortfarande två lärare på 20 vuxna människor..
inte så men jag skulle då föredra att alla barnen i skolorna runt om i landet istället fick två lärare på 20 elever.. och dom vuxna invandrarna fick klara sig på 1..... där ju endå vuxna människor.. och dom kan man säga till att lämna klassrummet om dom skulle störa.. och då får dom skylla sig själv... nä jag tyckte det va väldigt märkligt... och något som jag kommer kolla upp mer om... så ska det inte vara!!!!


*******

Sen en gladare nyhet..
Jag har nu skrivit klart min barnbok, och ska lämna den vidare till min illustratör, Henriette.
Ska bli roligt att se om hon kan återskapa de bilder jag haft i huvudet eller om hon får helt andra... hehe..

Nu är det middag.. tack och adjö för idag...

Inga kommentarer: