lördag, december 01, 2007

Del två av frågorna...

Otrohet?
Ett fruktansvärt svek

Rätten att döda för att försvara sitt land?
Stora hot bör avlägsnas

Olaglig organhandel?
Jag tycker att det är fel. Man ska inte behöva sälja en del av sig själv och sitt självmående för att kunna överleva rent ekonomiskt.

Köpa sex?
Samma sak här, man ska inte behöva sälja sig själv för att överleva ekonomiskt.

Höjda priser vid akuta behov?
Fult, men förstårligt, allt handlar om efterfrågan.....

Självmord?
Om någon vill ta den vägen ut, så är det deras val... alltid elakt att lämna människor som bryr sig om en... men det är ett mycket personligt val.. själv skulle jag nog aldrig göra det...

Dödshjälp?
Varför hålla människor vid liv som bara lider.. ett sådant beslut ska dock tas av någon som inte är påverkad av droger eller likande, inte iheller från någon som är arvstagare...

Döda en person för att rädda fem?
Nej.. ett liv är inte mindre värt än fem andras...

Hur ska mördare straffas?
Ta så många år från dom, som dom tog från den mördade... uträknad på medel-livslängden, fast ett minimum antal år.. ska ju inte vara lönsamt att döda pensionärer... men mer straffbart om man mördar barn... get my point?

Rättigheten till vård om man själv vållat skadan?
Självklart ska man få vård, men om någon annan behöver samma vård som inte själv vållat skadan, bör den få gå före.. tycker jag....

Vad folk inte vet om dig?
Mina närmaste vet nog det mesta.. men bekanta har inte en aning....

Vilken egenskap ser du helts hos andra?
Omtanke

Har du något smeknamn?
Sannavirrpanna, Systerblond, Nanna, Sppookie, Spöket och foxy av den hetaste..

Hur va du som barn?
Ansvarsfull, tjatig och mammig

Fildelning?
Love it... annars hade man ju aldrig haft råd att lyssna eller se allt..

Blogga?
Kul för dom som vill göra det.. Jag glömmer bort min ibland..

Kärlek eller vänskap?
Vänskap.. kärlek är dock underbart.. men så länge man har vänner klarar man sig..

Vad kan du leva utan?
Kroppshår..

Vad är viktigaste egenskapen hos din respektive?
Omtänksam

Hur ofta lagar du mat?
Ett par ggr i veckan...

Friår?
Fjant.. våga chansa och ta det stora steget... finns folk som hamnar i klämm...

Vilken matkultur tycker du om?
Thai e gott.. annars är jag väldigt nöjd med den svenska..

Hur svarar du i telefon?
:Ja, det e Sanna; Heeej; Tjaao; Tjao Bella; Ja, hallå; Sanna

Första konserten?
Tror det va Drömhus som hade konsert här i Landskrona.. ”ungdomsdisco”

Hur ser folk på dig?
Generös, bossig, snäll tror jag stämmer rätt bra..

Vem gör dig ledsen?
Det pendlar vem som är elak mot mig.=o(

Vem gör dig glad?
Mina vänner, och lillemannen Hampus..

Favorit tv-program?
Csi, Desperate Housewives, Gray’s Anatomy

Hur ser din perfekta lediga dag ut?
Lediga vänner som kan spendera den med mig..

När grät du senast?
Under ett sorgligt reprisavsnitt av City Akuten (Mark dog)... den 26:e Nov -07

Är du vidskeplig?
Njä, men avvisar det inte helt och hållet..

Finns det något du vill ändra på i ditt liv?
Ta bort min reumatism.

Vad har du alltid velat göra, men aldrig vågat?
Har aldrig bangat för något jag inte ”vågat”...

Vart beger du dig för din drömresa?
Maldiverna, Thailand, Afrika, Nya Zeeland.. är några av drömresemålen..

Drömragg?
Bamsen.. ;) vi ska gifta oss..

När är man vuxen?
När man inte springer till mamma och pappa för hjälp längre..

Vill du säga förlåt till någon?
Nä, jag har rent samvete..

Vem är din hjälte?
MAMMA....

Vad tror du på?
Murphy, djurens lag och grupptryck.. det slår aldrig fel...

Vilken dokusåpa skulle du helst vilja vara med i?
Ingen, jag söker inte den sortens uppmärksamhet..

Vad skulle du helst vara - snygg eller lycklig?
Om jag måste välja: Lycklig..

Vad är lycka?
Det vet jag när jag är det..

Vilka personer beundrar du?
Mamma, fortfarande..

Vem var din första kärlek?
Daniel som liten och Davor som tonåring...

Vem har makten i ditt liv?
Ingen.. jag styr själv..

Har du någon dold talang?
Inte dold så att ingen får veta det, men inte alla mina vänner vet att jag är duktig på att skriva..

Har du mobbat någon?
Aldrig, har blivit anklagad för att ha gjort det.. Men har aldrig gjort det!

Vilket djur skulle du vilja vara?
Katt verkar väldigt bekvämt...

Har du någon fobi?
Skulle vara ormar och spindlar då, men jag skriker inte av deras närhet..

Vad är det pinsammaste du gjort?
Smygit efter ett ragg, som fattade vad jag höll på med, och sedan påpekade detta vid ett senare tillfälle... 8-)

Har du snattat någon gång?
Två 33 cl cola, två Mars (under högstadiet) och en vitlöksklyfta...
Det va omgång två det..
I övrigt är allt bra..
Har vänt på dynget bara, somnar inte fören 5-6 på nätterna.. men jag överlever..

1 kommentar:

Anonym sa...

_________________________________
Vad skulle du helst vara - snygg eller lycklig?
Om jag måste välja: Lycklig..

Vad är lycka?
Det vet jag när jag är det..
_________________________________


Det hade varit skitskoj om du hade svarat: "Vad är lycka? när folk tycker jag är snygg", iaf med tanke på förra svaret =)