tisdag, mars 11, 2008

Startskottet har gått..

Ja då har man börjat banta... äntligen ska dom där kilona,
som kortisonen drog hit, försvinna!
Så nu börjar en hård kamp och för en gångs skulle vill jag att tiden ska gå snabbt... ;o)

Lillkisen har iaf fått ett nytt hem... Thank god.. Det gick inte alls bra mellan den lilla och vår katt... dom bara fräste och morrade efter varandra hela dagarna.... Och kickan satte sig väldigt demonstrativt framför ytterdörren ett par gånger.. för att visa vad hon tänkte.. Men mammas gamla och goda vännina Nina tog kisen... Och hon kunde inte ha fått ett bättre hem...


..........................................

Hade en ny beställning på en tårta i fredags... En chokladtårta...
sagt och gjort...så här blev den..

Fick 300 kr för det, Och jag måste säga.
Det är skitsvårt att sätta ett pris på det...
Varorna gick på 200 kr, men jag använde ju inte allt.. samtidigt som jag tog vissa grejer hemmifrån.. Man vill inte sätta för dyrt, för det är ju meningen att jag ska vara billigare än ett konditori, men samtidigt hade dom aldrig gjort en tårta med så mycket choklad, för dom hade fått ta typ 5-600 kr för den..

till helgen blir det mer bak.. Benjamin fyller 5 år och vill ha en legotårta.. men den gör jag gratis, då Benjamins pappa alltid ställer upp för mig om jag behöver nått..

Det va allt för idag... För nu ska jag gå och lämna in cykeln jag hittade och fick av polisen... =oD

1 kommentar:

Anonym sa...

Tårtan blev en hit gumman..
Ingen trodde att den var hembakt..*ler*
Carina tackade sååå mycket och var helnöjd../mamma