torsdag, juli 02, 2009

Good evening..

Ja, då sitter man här och svettas i värmen.. sjuk varmt, men hellre de, än kallt... Det som är olidligt dock, är att köra bilen medan solen är på himlen.. AC:n är kaputt... =o( Liksom att sitta i en bastu, vilket känns helt onödigt.. när man redan får tillräckligt av värmen utomhus...

Va iaf hos läkaren i veckan.. Då medicinerna inte hjälper fullt ut, ska vi nu börja med sprutorna jag pratade om i början... Dom brukar tydligt ge väldigt goda resultat.. så det låter ju lovande.. Det enda negativa är att jag måste fortfarande gå på cellgifterna och kortisonen några månader till, tills den nya medicinen har fått full verkan... Men så loggade jag in på apoteket idag, för att se om läkaren hade skrivit ut receptet än... Ja, mycket riktigt.. där låg det.. Men nu kommer chocken!!! 28 sprutor, alltså medicin för 28 dagar... kostar...... 8607kr... ja du läste rätt! åttatusensexhundrasju kronor. FÖR 28 DAGAR.... Det e ju helt sjukt..... fatta att en spruta som jag trycker i mig om dagen, är värd lite mer än 300 spänn.... Snacka om missbruk!!!!

Men men.. nästa vecka ska jag iaf hämta ut den där svindyra medicinen, som måste hållas kall BTW... Sen ska jag upp till LUS för att en sjuksköterska ska lära mig hur man tar dom här sprutorna.. så jag får väl asa med mig någon kylväska eller något... skulle tydligen ta 2 timmar det besöket... 8-I hur svårt kan det va att sticka en nål i kroppen?!?!

Nä, nu ska jag gå och lägga mig i mitt sjukt varma sovrum... tänkte fråga pappa om jag kunde få låna den ena airconditionern, som han inte använder, men gissar jag rätt, så är den "trasig" det är allt man vill låna av honom... 8-)

nighty night....

1 kommentar:

Betina sa...

Ajajaj, vilket pris! :(
Fattar inte hur det kan va sådär dyrt, helt sjukt, som om man inte har annat att lägga pengar på. Hoppas du blir bra snart!

Kramar