onsdag, november 24, 2010

It's your choice

Detta inlägg hänger du bäst med på om du såg "Kvällsöppet" på tv4... Dom snackar rökning och snus reklam.. någon tycker att rökning borde förbjudas även på gator och torg, en annan fattar inte varför.. Jag håller med! Visst fritt land, men hur fritt är det för mig, när jag får andas in giftig rök vart jag än vänder huvudet.. Det är ju inte så att jag inte märker att jag får röken i mig, jag som inte är rökare hostar ju när jag andas in den.. *Så tack så mycket, du där framme.. jag behövde nog rensa rören lite just nu.. *

Anyway.. dom trillar in på att Jay i Idol blivit ertappad med att ha rökt hasch, jag tycker självklart att det va korkat. men när där står en liten besserwisser på 19 bast i slickad sidobena och slipover får man ju fnatt.. "Vad sänder ni för budskap genom att låta honom vara kvar" piper han ut med en gnällig röst som fortfarande styrs av målbrottet. Men lille vän... släpp avundsjukan och byt blöjan..

Sluta och skylla missbruket på Media/reklam/producenterna..... DU är en vuxen människa och gör själv dina val! Det spelar ingen roll om din största idol knarkar varje söndag, eller om kanal 5 gör reklam om snus var femte minut.. det är DU som gör valet om du ska röka, snusa, dricka, knarka... Jag har växt upp i samma samhälle som min supande kompis, jag har haft samma idoler som min snusande kollega, jag har haft samma föräldrar som min rökande syster... Men JAG gjorde valet att inte röka, snusa, knarka.. Ja, dricker gör jag. för JAG vill det.. inte för att kanal 5 gör reklam för whiskey....

Inga kommentarer: