fredag, augusti 10, 2007

Ja egentligen är det då fortfarande den 9:e augusti för mig då..
då klockan precis slagit 00.05


Idag har det varit ett äventyr...

När jag kom upp i morse, så säger min mamma.. "kickan är borta"
*vår 14-åriga kelkatt då*
Jag utbrister ju ett schysst "va" så där på morgonkröken..
tydligen skulle hon ha klättrat ut genom
köksfönstret igår och hoppat ner på gården..
*det är 2½ våningar högt =o( *
mamma hade tydligen varit upp i gårnatt och letat efter katta, men utan lycka..

jaja.. inte så mycket att göra, skriver ihop en lapp på datorn,
som sen ska skrivas ut..
Sen skulle jag hämta Hampus på dagis..
när jag kom dit va han pigg och vaken..
det gick inte att få honom att somna inte..
han har väl sovit för länge hemma i morse antagligen..
inte lätt att hinna blir trött till kl 12 då inte..

iaf.. ner på stranden.. rena rama bastun...
men skönt att komma i vattnet..
vi badar till typ 4.. Sen handlas det och käkas.. Ja det vanliga..
möter upp med Ronnie sen.. ska lämna paket på posten..
ÄNTLIGEN ska min dator iväg igen..
så den kan fungera som den ska igen..
sen under kvällen så skriver vi ut lapparna för katten..
jag och ronnie går och sätter upp dom..
Fia i kiosken säger att hon sett henne igår..
vi fortsätter att sätta upp lappar..
och ropar på kattkraken.. hittade en annan katt... en svart..
det va inte min katt..=o(
hittade ytterligare en katt.. som jag trodde va min kise..
men vem det än va.. så ville den katten inte följa med mig hem inte..

så kommer jag hem.. då står mamma där..
"jag va precis och hämtade katten" säger hon..
och jag brister ur mig ett ytterligare "va" för idag..
då hade grannen ringt och berättat att det
ligger och trycker en grå liten kise på gården..
och mycket riktigt där ligger vår lilla gammelkatt.. livrädd..
vilket är lite konstigt, då hon varit utekatt i typ 8 år innan..

men nu är hon hemma igen iaf.. *safe and sound*



så imorgon ska jag gå och riva ner lappar om en bortsprungen katt.. =op
*natti natt*

Inga kommentarer: