måndag, januari 14, 2008

Bortslösad helg...

Ja då har man slösat bort en helg till på att vara sjuk.. =o( men det börjar äntligen ge med sig..

Thomas hade barnen i helgen igen.. Vi va först lite osäkra på om det skulle bli något eller inte, då deras mamma först nekat till att släppa ut dom... trots domstolsbeslut.. Men hon gick till slut med på det iaf... Och barnen hade ätit som hästar hela helgen... Och så magra som dom är förstår man inte riktigt vart maten tar vägen.... 8-I, Jag hoppas bara att dom här månaderna går snabbt så domstolen kan ta det sista beslutet om ensam vårdnad.. Så allt det här snart kan vara över... tyvärr känns det nästan försent.. barnen blir 10 innan beslutet tas.. och jag tror inte det behövs mer tid än så, för att förstöra ett par barns framtid...

Va på Arbetsförmedlingen förra veckan.. skulle se om dom kunde göra något för mig..
Men det skulle jag inte påstå att dom kunde.. efter utlåtande av min läkare kan dom sätta ett "handikapp" på mig.. =o( och det innebär att arbetsgivaren då inte behöver betala hela min lön själv.. Men jag e inte handikappad!!! Jag har reumatism... thats it.. Det är inget som stör det arbeta jag vill arbeta med! inte så länge jag äter min medicin.. Vilket jag då inte har några planer att sluta med.. Visst jag kan inte jobba som lokalvårdare längre.. eller liknande hårda arbeten.. men det är ju inget jag vill jobba med ändå.. Jag vill ju stå i butik! Och det är inga problem.. Och då jag är en mycket effektiv person, tror jag att jag jobbar för två.. helt ärligt.. Kan ju knappast kalla det för handikapp...

Har funderat lite på usa:s presidentval... Det finns ju med en kandidat som heter Barack Obama.. E det bara jag som tycker det är väldigt likt deras största fiende Osama?!
Jag tyckte bara det va lite småkomiskt.. =op

Tittar just nu på Ellen DeGeneres Show..
Hon har besök av sexlingar.. =oO.. *Hoooly.. *
Det som dock går mig på nerverna om just dom är att föräldrarna envisas med att klä dom likadant..WHY?! Har inte tvillingar, eller trillingar.. eller i detta fallet sexlingar, egna personligheter.. borde dom inte åtminstonde få ha olika färger!??! Jag tycker nästan det är snudd på barnmisshandel att klä sina barn likadant... =op

have a nice day.. ;o)

Inga kommentarer: