torsdag, januari 24, 2008

Lönt?

Vet inte hur lönt det är att skriva om fler inbrott som sker i Landskrona.. för fler sker ju varje dag känns det som.. det märkliga med det hela.. tycker jag.. Är att det inte ens uppmärksammas på nyheterna längre.. Förstår att bingorånet blev lite ut suddat då ett rån skedde i Gbg, och det är ju mycket viktigare... *himlar med ögonen*..

Men rånet igår mot Videomix... inte en kommentar ens från regionalnyheterna...?! eller rapport, eller svt 24.. eller text-tv.... tv 4, tror jag hade en eller två kommentarer om det, missade vilken stad dom pratade om.. men dom pratade iaf om ett rån, så jag antar att det va videomix-rånet..

Det har blivit lite som "kriget som aldrig slutar"... När man i börjar uppmärksammar det hela tiden, då det sker fruktansvärda saker.. men efter en tid tröttnar läsarana på dessa nyheter, det händer inget nytt.. även om 40 personer mördats om dagen.. så är det ingen "nyhet", och tidningar slutar skriva om det..... Så har Landskrona blivit...

Här sker så mycket skit att ingen vill höra om det längre..
och på sätt och vis är det bra, Om folk hör hur mycket skit som händer här, kommer dom aldrig vilja åka hit på semester, och ännu mindre flytta hit, vilket vår stad behöver.. vettiga invånare.. för det får vi ju erkänna.. Vi är få.....

Jag har iaf fått höra lite "inside information".. om bankrånet mot Swedbank.. Polisen vet vem det är! jag vet inte om dom gripit honom än.. Och jag censurerar inte som tidningarna gör!! Det ska ha varit en invandrare här i Landskorna, som är inskriven på Elise Malmros gymnasiet.. *heter det så?* Gamla IV iaf.. såg att Hd.se lagt upp en
artikel om det nu under tiden jag bloggade... En flicka som ska ha varit inblandad.. Men inte ett ljud om killen som gjort det...


Bilden har ingenting med Swedbank rånet att göra
.........................................................


Till en helt annan sak då..
Va ju till Reumatologen igår.. Lite goda nyheter och lite tråkiga.. Får inte gå av kortisonen *pang poff* utan måste stegvis minska dosen... =o/ Och vikten jag har gått upp får jag kämpa ner det gamla hederliga sättet... *fuck* hade velat ha ett mirakel piller som tog bort allt det! Och då läkaren säger att "du får ju sätta upp mål, som under 2008, ska jag gå ner 10 kilo"... NO HELL... 2008 ska jag gå ner ALLA kilon kortisonet get mig dom här 6 månaderna.. Och hur orimligt det målet än är.. är det vad jag ska! accepterar inget annat!!!!

Till dom goda nyheterna då.. Jag kommer inte lida av detta hela mitt liv!!! *små glädjegubbar som hoppar i bröstkorgen* Han vet inte när det kommer gå över... Men till slut.. så ska det vara borta!! Fick också handleds skydd av dom, så nu slipper jag åka till Hbg OCKSÅ, skönt..
Fick prata med en arbetsterapeft, jätte trevlig! Hon försökte hjälpa mig å hitta om man kan simma som sjukgymnastik i Landskrona, men inte då... *suck*

Ja det är väl allt för idag...
Se upp för "mörkklädd i 20 års åldern"

kram kram

1 kommentar:

brottieslov sa...

Hej!

Jag hittade hit via landskronitens blogg.

Tack för att du skriver om läget i Landskrona. Fyll gärna på mer mer fakta när det blir offentligt (t ex vid häktningsförhandlingen).

Själv bjuder jag på detta om landskronaborna och vapensmugglingen.
http://brottslighetieslov.blogspot.com/2008/01/rekordstort-vapenbeslag-i-skne.html