fredag, januari 25, 2008

Arg, irriterad, ledsen, besviken.....


Ja gott folk..
Idag fick jag post... det va från Kammarrätten.....
Och det va inget positivt besked...
Beskedet kom tidigare än väntat.... men som sagt... Inte så roligt..


"DOMSLUT
Med bifall till nämndens överklagande upphäver kammarrätten länsrättens dom och fastställer nämndens beslut den 19 jan 2007 att inte bevilja *sppookie* ekonomiskt bistånd till hyra för mars 2007."

Jag ska självklart överklaga..
men jag känner mig mycket nedtryckt för tillfället...
I handlingarna står det bland annat att min mor haft ett överskott i förhållande till riksnormen på 2600 kr, om jag skulle betalt hyra. Ja.... jag betalade 2000 kr i hyra... då har hon alltså ett överskott på 600 kr i månaden... vem har sagt att hon skulle leva på minimum???? Hon har inte sökt bistånd.. Hon är bara snäll och låter mig bo kvar hemma billigt... Ska alla hyresvärdar som har det gott ställt tacka nej till hyresdelen av sina hyresgäster också??!
Får då kan jag säga till HSB att ni får då ingen hyra av oss nästa månad.. för ni hade en miljonvinst 2007....


Och för tillfället betalar jag ingen hyra till min mamma... För jag vågar inte söka bistånd... så istället går vi på bara knän för att få ihop kostnaderna.... Men jag har också lovat henne, att hon kommer få tillbaka dom pengarna!!!! Och jag önskar... att jag snart får ett jobb, så min mamma ska slippa försörja sin 22 åring..... och kunna shoppa loss sina egna surt förvarvade pengar..

Nä.. stor besvikelse.... Och kan ni tänka er... Allt det är med alla överklagande osv, har nog kostat svenska folket mycket mer än vad jag hade fått ut i hyresdel under dom här månaderna..
Eller tror ni 20 000 kr hade täckt våra tjänstemäns lön under den här tiden??? Tror fan det är kostnaden dom lagt på att skriva ut alla papper som rört detta målet.... Idioter...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Dumma tjej. Du borde inse att som viting har du ingen chans att få nå cash från soc, speciellt inte om dina föräldrar är vid liv.

Hade du bara varit brun och inte haft ID-handlingar hade du fått hur mycket socpengar du än ville. Utan tjafs.

Anonym sa...

Eftersom jag har ganska goda kontakter inom försörjningsstödet så finns det en eller flera orsaker till att Ni fått avslag

1. Antingen är det din mamma som sökt bidrag och därför har det blivit avslag på ansökan, då hon tjänat för mycket pengar

2. Du är inte ännu gått ut gymnasiet eller fyllt 22 ännu, här skiljer sig reglerna något från kommun till kommun, men baseras helt enkelt på att föräldrarna har försärjningsansvar fram till en viss ålder, och då åter igen avslag enligt punkt 1

3. Beslutet är felaktigt, då du som 22-åring skall vara självförsörjande, och din mammas inkomst skall på inget vis tas med i beräkningen. Om det är såhär, kan jag faktiskt tolka detta som sekretessbrott, delvis emot dig, då din mamma får reda på att du sökt bidrag(vilket inte myndigheten får informera om), delvis emot din mamma som fått sin ekonomi granskad trots att hon inte är den som sökt bidrag.

..:Sppookie:.. sa...

Till Anonym..

Då måste det vara det sista alternativet... Det är jag själv som sökt bidraget... min mamma har inte ens varit upp där, aldrig pratat med dom.. eller liknande... och jag är 22 år fyllda... deras enda anledning till mig har varit "du kan inte bevisa att du har betalat hyra till din mamma"...

ska överklaga.. men jag vet inte ens vart jag ska börja...*suckar*

Anonym sa...

Men hur tänker du människa? Skall du ha rätt till pengar bara för att det kostar att ha personal som behandlar din ansökan och ditt överklagande? Tragiskt att du verkar vara vän med ett gäng rasister som dagligen gnäller över att invandrare får bidrag samtidigt som du försöker fuska till dig en massa pengar...

..:Sppookie:.. sa...

Anton!

Jag ska ha rätt till pengar, för att jag under en kortare period inte lyckades få ett jobb, och behövde hjälp med min försörjning... vilket jag har all rätt till! Då jag arbetat och betalat skatt i 10 år och mina föräldrar hela sina liv! deras föräldrar hela sina liv.. osv.. Jag har aldrig försökt "fuska" till mig några pengar..

Det där med att jag skulle vara vän med ett gäng rasister är intressant.. vi har disskuterat den frågan.. så fort man säger något negativt om en invandrare så är man rasist.. och du bevisade den poängen ännu en gång...

Dom har bara sagt sanningen.. du kanske missade kommentaren då en tjej som jobbar som socionom berättar att man har parallella regelverk för etninska svenskar och ny svenskar... e inte det rasism.. så vet inte jag...