måndag, december 22, 2008

Grannar in, grannar ut...

Ja satan vilken rundgång det är på grannarna i mitt hus nu.. Under oss har det flyttat in en utländsk man, som pratar väldigt högt!!! Och sent på kvällarna.. brukar höra honom och hans vänner sent in på nätterna... Och jag är ju inte den som går och lägger mig tidigt direkt.. Så till honom säger jag.. Håll käften eller skaffa gardiner, så det slutar eka.. Utöver det verkar han trevlig.. sen över oss har det flyttat in.. typ 20 st invandrare (nu va jag snäll).. kan tillägga att det är en 3:a... Där har inte alla fått nycklar till lägenheten, då det antagligen bara finns 2-3 st.. Så dom står och skriker på gatan om vart annat att dom vill bli insläppta.. Har skällt på dom några ggr redan.. och absolut inte släppt in dom.. (ja fy vilken bitch jag e) Dom klampar omkring massor hela dagarna och nätterna långa.. Och gormar på varandra i trappuppgången.. Brevid har det flyttat in en familj med två ungar.. dom leker ju så klart tidigt på morgonen, men det får jag väl överleva.. därimot kan gubben gärna va tyst efter 3 på natten... Han är minst lika högljud som han under..

Och för tillfället flyttar det ut två hyresgäster, den ena lägenheten har vi vägg i vägg. så där e man lite orolig vad som hamnar där.. Och i den andra flyttar det snart in någon kärring med en snorunge.. =op hahaha.. nä.. skojade bara.. Du är väldigt välkommen till huset, hjälper till att jämna ut statistiken lite.. ;o)

Detta har iaf hänt under den senaste månaden... lite jobbigt...
Och hur rasistiskt det än kan låta.. så tror jag det är bäst att hålla svenskar i ett hus och invandrare i ett annat, för hur det än är, så har vi olika seder, och olika livsstilar.. Svenskar håller gärna käften, absolut efter 22.. och snackar hellre skit bakom stängda dörrar... utlänningar talar högt och entusiastiskt, och gärna sent in på natten.. (dom har säkert jätte trevligt) Den "osigaste" maten svenskar gör är stekt strömming, och det händer ju inte så där jätte ofta.. medans invandrare dagligen gör mat med mycket mer kryddor och feta oljor.. Som ni ser redan nu, så skulle det gå mycket bättre om man hade samma sorts människor i vardera hus.. det skulle bli mycket mindre irritation.. det är iaf jag övertygad om...

Undrar vart det här kommer sluta.......
Får väl ha Götahus på "speed-dial"..

Nu ska jag krypa ner i sängen, lyssna lite på vad grannarna har att säga.. Sen blir det lite julmatshandling imorgon innan jobbet.. som jag "by the way" sover på imorgon till tisdag.. blir så sent, så det är inte lönt att köra hem för att få sova 6 timmar..

sweet dreams..

1 kommentar:

Anonym sa...

säger som jag sa igår, du är inte rasistisk alls gumman ;) haha.. men du har en poäng där! så flytta hit istället till sandvången, vi har bara svenskar i vår trapp.. (sen ska vi inte nämna han mannen på 2:a...) ;)