måndag, december 01, 2008

Snart jul...


Ja då va det väl dags för att skriva några rader här inne igen.. Kan börja med att berätta hur stolt jag är över lilleman... I söndags började han i baddaren, vilket innebär att man ska va i vattnet utan förälder.. det gick jätte bra, han va jätte duktig.. lite snackig dock.. hehe.. Men han blev bästa kompis med sin nya fröken Betina direkt.. Det va det enda jag va orolig för först, han brukar va en blyg kille, och inte vilja prata med folk i början.. men inte där inte.. hehe..


I söndags va det ju då julskyltning... Började en runda med Mia och mamma, sen slöt vi ihop oss med Ronnie och Hampus, men dumpade mamma.. (, hon gick hem och tvättade).. Sen iväg till simmet då, och efter det skulle jag möta upp med Nina och Kim en liten runda.. Måste säga att julskyltningen har minskat märkbart.. innan va det fullt med stånd hela gågatan, nu va det typ bara torget, men jag förstår att folk inte vill betala en massa för att stå i dom där stånden.. det är ju inte säkert att dom säljer tillräckligt för att ens gå +-, istället borde kommunen bjuda på det, som ett bidrag till att dra hit folk en sån viktig dag.. och främja vår cityhandel... Men men. iafva där ju ponnyridning, och Hampus ville så klart prova.. En aning dyr taxa måste jag säga. 1 kr/metern. Det må va miljövänligt med häst, men totalt ruinerande.. ;o) Hampus sitter iaf jätte bra på hästryggen..

inte som en hösäck som många andra.. vore kul om Mia kunde uppfylla drömmen om en ponny för honom.. för han älskar verkligen hästar.. Men det får dröja några år i vilket fall som helst..


Sen över till jobbandet.. Mia J, tycker att jag ska sova över hos dom, för att man tjänar in lite bensin, men jag vill inte alls sova där..=o( svårt att säga bara.. Jag föredrar min egen säng och min egen dusch väldigt mycket, och vill inte alls dela rum med en bebis..Kan visserligen tänka mig att sova där natten mellan 22-23.. då det endå blir så sent... men annars.. Nej tack..


E ledig torsdag, fredag denna veckan.. så det blir lång helg, ska försöka få lite saker gjorda dom dagarna... Har en del saker som ligger och väntar...



tack och hej för denna gången...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var sååå roligt att lilleman kom, och han var verkligen superduktig! :) En ponny låter som ett framtidsprojekt, och du hörde väl igår att han önskar sig "en riktig polisbil" i julklapp va? :D Hihi.. lycka till med det ;) Kramar!

..:Sppookie:.. sa...

Haha.. sa han det.. som sagt han va underligt snackig med dig.. tror han digga dig..=op En riktig polisbil ligger redan i julklappshögen, (med riktig menar han en som ser ut som en riktig) ;o)