fredag, december 12, 2008

Vansinnigt..


Detta e helt sjukt... Märkte nyss att hissen va trasig, stod på källarplan och det hände ingenting.. vilket va väldigt olyckligt när Åse skulle ha in 3 bokhyllor i mitt förråd nu... *stön* iaf så gick jag upp och ringde hissjouren och får svaret att om det sker på jourtid får endast HSB personal eller en särskild hyresgäst i detta huset (vid ett namn som inte behöver nämnas) ringa och felanmäla hissen...... SAY WHAT.. WHEN.. WHY?????? irriterad som få störtade jag upp till tredje våningen och ringde på hos dom för att fråga om dom då kunde ringa.. Och hon hade inte en aning om vad jag babblade om.. vadå hissen.. jouren, bara vi... !? hon såg lika frågande ut som jag.. tanten tyckte dessutom inte ens om att prata i telefon.. Så jag ringde upp igen och sa att jag hade den här personen brevid mig. Han ville då så klart prata med henne, och hon fick rabbla sitt telefonnummer... så nu blir hissen lagad iaf.. men det sjuka med detta är att hon inte ens visste om att hon va tvungen att göra det.. Och dom behöver verkligen den hissen då jag vet att ambulansen hämtar hennes gubbe titt som tätt.... sen är det enda vägen ut om man har barnvagnar... Så på måndag ska jag ringa ett gott litet samtal ner till HSB.. och ge dom mina värsta ord jag känner till... *VOFF*


Inga kommentarer: