söndag, april 26, 2009

Politisk reklam..

I år blir det första gången tv-reklam med politiskt budskap sänds i svensk tv. Jag måste säga att jag är en aning emot detta.. Det är visserligen bra att partierna kan nå ut till alla. Men jag har ju svårt och tro att det kommer bli någon ren informationsreklam.. Nä.. detta e nog vägen till den smutskastningen som sker i Usa varje år.. Och där miljontals kronor läggs på reklam...

För även om partierna kunnat göra reklam tidigare, har det varit den billigare formen.. Skyltar är ju inte i närheten av så dyrt som tv-reklam. Men inte nog med att partierna (antagligen) kommer ha sin form av smutskastning och "falska" löften.. Så har tv 4 bestämt vem som ska få lov att sända den här åsiktsreklamen. Dom har nämligen redan satt ner foten och sagt att SverigeDemokraterna inte får lov att sända reklam i deras kanal. Dock har dom bjudit in övriga partier, där Moderaterna, Kristdemokraterna och Folkpartiet redan tackat "Ja". Trots att Kristdemokraterna själva gått och sagt att dom är MOT åsiktsreklam.

Och då undrar jag... Är det Tv 4 som bestämmer vad folket ska tycka? är det demokrati? För av Tv 4:s egna tittare, tycker majoriteten (66%) att partierna INTE ska få göra reklam i Tv.

Bevisligen finns det inget att anmärka på SD ang rasism. för hade det gjort det hade partiet fått lägga ner för länge sen. Så dom som håller med SD ska alltså inte få lov att tycka så.. Då kan ju jag tycka att miljöpartiet inte ska få vara med, för dom tycker inte som jag. För det är väl så demokrati fungerar i Sverige?!

Ska det nu sändas åsiktsreklam, ska väl alla partier få vara med. Alla kommer ju endå bara ge ut en massa falska löften eller syssla smutskastning... Snacka om att slänga pengarna i sjön!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud va du e dålig på att uppdatera