onsdag, april 22, 2009

Landskorna-Hyllinge-Landskrona-Lund-Landskrona-Hyllinge-Landskrona..

ja precis så har dagen sett ut.. Pussade hej då på gossen i sin nya "motorcykel jacka" (skinnjacka). för att sen hämta Nina, körde till Hyllinge för att plocka upp Teddy. Körde hem till Nina och hängde där en stund. Kim och Teddy hade jätte roligt med alla DVD-filmerna. =op Sen va det dags för mig att köra till Lund för ett trevligt läkarbesök. Tog en evighet att hitta parkeringsplats, eller ja.. jag hittade aldrig någon, utan ställde mig endå och hoppades på det bästa.. Höll ju på att bli försenad till min tid, då jag snurrat runt Lunds sjukhus i 15 min. Dyker man inte upp till läkartiden får man ju endå betala en avgift på 300 kr, och det är vad böterna går på.. Så då räknade jag ut att det va mindre chans att en P-Lisa skulle gå förbi bilen (med en P-biljett i rutan) och bota mig, än att läkaren skulle upptäcka att jag inte dykt upp.. Som tur va blev det ingen P-bot! *pustar ut* kunde blivit min första bot där..

Så sjukt irriterande att man ska behöva ta sig så långt för att kunna träffa rätt, utbildade människor.. bara för att kommuner och regering bestämt att man ska lägga ner eller lite diskret avveckla de sjukhus som redan finns i städerna runt omkring.. Fick ju besked på att jag inte får ersättning för resorna fram och tillbaka under februari och mars månad, då ersättningsumman bara uppgår till 82 kr, och den måste nå 100 kr för att man ska få ersättning... Ännu en gång.. Det är inte jag som sagt att sjukhuset i Landskrona skulle läggas ner!!!!

Så billigaste alternativet är att man tar sjukbussen för 20 kr enkel resa. då slipper man ju både bensinkostnaden och att lägga hela spargrisen i parkeringsautomaten. Dessutom slipper man parkera i överhuvudtaget.. problemet med sjukbussen är ju då bara att den inte går så ofta. Så när jag tagit den har man fått ta någon tidig buss vid 7-8 på morgonen, åka buss i en timme, vänta på sin läkartid i någon timme. för att sen träffa läkaren i 15 min, möjligtvis lämna något blodprov. Och under tiden man gör det och tittar på klockan, så inser man att bussen går i samma sekund som man får nålen instucken i armen.. Så då får man sitta och vänta på nästa buss i några timmar. För att sen åka buss i ytterligare en timme.

Så visst är det skönare med bil.. Bara något dyrare!

Iaf.. Kom tillbaka till min felparkerade bil utan bot. =oD körde tillbaka till Landskrona för att möta upp Nina, Teddy och Plingela. Och då jag fick frikortet hos läkaren behövde jag bara betala 50 istället för 300 kr. Så då brände jag 60 spänn på en fika istället.. Nice.. =o)

Sen packade vi alla in oss i bilen för att köra tillbaka Teddy till Hyllinge. Tog en glass med Mia-Fia. och körde till slut hem. Plockade upp kotten.. Och fick lite tid med honom.. Det e super nice! Vi tittade på alla karuseller som plockas upp på kasern inför valborg. Strosade lugnt genom stan med min snygging i motorcykel jacka.. =op För att tillslut landa framför tv:n.

Så därav Landskorna-Hyllinge-Landskrona-Lund-Landskrona-Hyllinge-Landskrona
Nu blir det istället duschen-tv:n-sängen...

Sweet dreams!

Inga kommentarer: