måndag, augusti 24, 2009

Uppdate...

Ja, jag vet.. Det va länge sen jag uppdaterade... Men då blir ni desto gladare nu när jag gör det...

Ska börja med att svara på en kommentar i förra inlägget av Magda. Jag tar emot beställningar i mån av tid. Det gäller alltså att boka in i god tid. Sen beror det på vad det är för tårta som önskas och hur många bitar, En 20-bitars tårta ligger på allt mellan 300-500kr/st.

va det avklarat iaf.. Ber om ursäkt om det har dröjt..

Blev så sjukt irriterad igår när jag råkade se lite av nyheterna... Tydligen så har aftonbladet skrivit en artikel om att israeliska soldater tagit organ från unga palestinier.... Sant eller inte... Så reagerar Israel nått enormt mot detta och kräver att den Svenska regeringen fördömmer aftonbladets artikel. För det första... Vem är det i Israels regering som har köpt aftonbladet för att bläddra igenom tidningen? För hur har dom hittat den här artikeln i en svensk tidning?! För det andra... Varför i guds/allahs namn, (missbrukade jag det nu?) lägger dom ner så mycket energi på en artikel i just en svensk tidning???? Och för det tredje, varför tror dom att dom kan begära att den svenska regeringen ska fördömma något? Dom står inte över vår regering!!!! Sen hotar dom att Bildts besök i Israel kan stoppas, Ja, men stoppa det då.. Det är inte vi som förlorar på att dom inte vill samarbeta med resten av världen... Blir så trött på sånt... Folk som tror dom kan styra och ställa runt om i världen, och över andra människor.
Va bara tvungen att få ur mig lite av den där irritationen...

Nu ska jag vika lite kläder.. Det får inte plats i min garderob.. Köpa en till?

Kommer ett inlägg till sen, med lite roligare grejer..=op

2 kommentarer:

Anonym sa...

tack =)

ses till helgen kanske? =)

psst..israeler är judar ju, så därmed tror jag att de bryr sig minimalt om du missbrukar allahs namn., fast ok man vet ju aldrig.

Men seriöst så för det första är det inte spec stötande att man skriver en sådan sak (aftonbladet då) & dessutom kan det mycket väl finnas fakta bakom artikeln...så då undrar jag bara, är det nått mer de vill dölja? De räcker inte med allt de redan försöker mörka?? Så varför i hela fridens namn skulle vår regering gå emot tryckfrihetens principer & fördöma något som det antagligen finns nått spår av sanning i.

kramar
Christin

Betina sa...

Jag kommenterar gärna på inlägg, men politik får mig att bli trött ;) så jag ger upp. Haha ;)