lördag, oktober 17, 2009

Grannar..

Ett återkommande ämne tydligen...

Min "nya" granne, som råkar vara bror till en av mina vänner är f*n en av de sämsta grannarna man kan tänka sig... Oftast när det flyttar in nya grannar, så har alla några vanor som stör andra. Men det är saker man oftast kan vänja sig vid och ignorera. Men den här mannen har en hel del saker för sig som börjar blir oundvikliga. Till att börja med så har han sina ungar varannan helg. Det härs tydligen då dom utövar diverse sporter inne i lägenheten. Sen har an en komradio som han snackar i dygnet runt. Den radion har han nog på helt fel frekvens, för den går rakt in i alla tv apparater som finns här nere. En natt förra helgen kunde jag höra hur han satt och snackade, smsade då min vän som i sin tur messade honom. Och då hör jag i radion hur han kommenterar detta, att "Nån Sanna som hör min radio, ja hon bor här nere" Endå fortssätter han prata i den.. Mitt i natten..... *suck* Men idag fick vi snackat med honom om det, och han lovar att inte köra med slutsteg(?) så då kommer det nog inte störa mer. Vi får se... Han är ju trevlig, så det är dumt att inte komma överens....

Men börjar bli lagom less på det här huset, här är så lyhört att man blir störd dagligen av alla grannar. E det inte dammsugaren, så är det en radio, eller varför inte när någon tappar något i golvet.. Det hörs klart och tydligt.. Och man kan ju inte direkt begära att folk ska gå på tårna. Man har rätt att vistas och leva i sina lägenheter! Bara jag som tröttnat..... =o( Tur man håller ögonen öppna för en annan lägenhet...


2 kommentarer:

Sis sa...

Hahaha...

Sis ... igen sa...

Har du börjat med Reklam nu???