onsdag, oktober 14, 2009

Svininfluensan...

Ja, då var det väl dags att jag också tog upp ämnet... Jag tycker att detta har blossat upp något ofantligt i media. Och det är väl inte så konstigt.. visar ju sig att läkemedelsindustrin tjänar multum på denna massvacciantion. Vet inte hur många nollor det va i den där summan, tillräckligt många för att inte orka räkna dem.

Visst är det svårt att ta beslutet om man ska vaccineras eller inte, särskilt när halva läkarkåren säger ja, och andra halvan nej. Min läkare sa till mig att inte ta vaccinet, då jag skulle ha större risk att råka ut för dåliga biverkningar av det. Han ansåg att allt mediatjafs va trams, och att svininfluensan inte är värre än den vanliga. Inte för att den vanliga är något att skämta bort. då den dödar ca 3000 personer i Sverige varje år. Dock inget media anser vara tillräckligt viktigt för dagens nyheter.

Men än så länge är siffran på svininfluensan lägre.. I slutet på Augusti kom första dödsfallet i Sverige av svininfluensan, men det är inte ens bekräftat att det var just det, då han hade en hel del underliggande riskfaktorer. Än så länge har ca 80 personer i Mexico dött av svininfluensan. hur bekräftat det är, vet jag inte.. Men siffran är ju betydligt mycket lägre än 3000.... dessutom har jag för mig att Mexicos folkmängd ligger på ca 107 miljoner och har betydligt sämre välfärd än vad Svergie har.

I överdrivarnas land Usa, visade de första siffrorna att 1 på 1000 som fått svininfluensan dör. Om vi då lossas att HELA Sveriges befolkning drabbas, kommer 9200 personer dö. Hur många som kommer få just svininfluensan har jag ingen aning om. Då det inte ens finns siffror på hur många den vanliga influensan drabbar varje år.

Men om vi nu ska se på vaccinet istället. Det har blivit testat på MINDRE än 5000 personer. innan det nu skickas ut till hela världen för att tryckas in i kroppen på små barn, gamla tanter och alla andra som är villiga att kavla upp ärmen. Man har inte hunnit testa det på gravida, men tänker ge vaccinet till dem endå. *håller tummarna för att inget ska hända bebisarna i magen* Vissa biverkningar som dykt upp är lättare biverkningar som feber, men även tyngre som förlamning. En sak som kanske kan få en att höja ögonbrynen är att det finns kvicksilver i vaccinet. Det som vi alla är så noga med att ingen ska få i sig. Det trycks i stället in i sprutform, rakt in i blodet.

Jag kan visst låta lite negativ mot vaccinet här, men jag är minst lika negativ mot svininfluensan. Och medias lyckade pådrag om hur farligt det är, eller ska jag säga läkemedelsindustrin!?

Självklart är det upp till var och en, om dom vill ta den där sprutan... Men jag tänker inte göra det, och inte heller hade mina barn fått det. Jag väntar på siffrorna från biverkningarna, nu när hälften av barnen i Sverige fått denna spruta. Jag hoppas verkligen att inget illa sker. Men siffrorna talar lite emot det.. tycker jag...


2 kommentarer:

Anders Nilsson sa...

Du gör helt rätt! Ta inte detta gift.

Åse sa...

Nu får du ju så klart tycka vad du vill och själv har jag ingen åsikt i frågan just nu och har vaccinerat sonen men...

Det är mer kvicksilver i en insjöfisk än det är i en dos vaccin

förlamningen som det talas om är inte permanent