tisdag, oktober 13, 2009

YouGov - Youcare

Jag är med i någon form av undersöknings center, där man då och då får svara på en del undersökningar om allt och inget...

Nu har YouGov bestämt sig för att vi medlemmar ska kunna skänka får belöning till Barnfonden. Dom ska i sin tur använda pengarna till att bygga skolor, sjukhus och liknande. YouGov bestämde sig även för att en del av pengarna ska gå till 5 barns skolgång. Vilket jag tycker är jätte bra. Kan man hjälpa till på det sättet är det ju bara bra.

Så kommer vi till mitt "men".....
Inne på medlemsidan kunde man läsa om dessa 5 barn, vem dom var, familj och hur deras föräldrar försöker tjäna ihop pengar till mat varje dag. Då var det så att alla barnen hade x-antal syskon, de flesta 4-6 stycken. Och ingen kritik på det, absolut inte. Men... Ska vi skänka pengar så att "A" får gå i skolan men inte "B", "C" och "D"... Hur schysst är det???? Jag kan ju tycka att man borde sponsra hela familjer om man nu ska hjälpa dessa människor?! Visst att man ska kunna se till att pengarna bara går till skolgång. Men jag tycker inte det är så snällt att välja ut en av barnen på det visset iaf när det fortfarande finns barn i familjen som inte får gå i skolan.

Så + till YouGov som bestämt sig för att genomföra detta, men - till Barnfonden som gjort ett sådant system!


Inga kommentarer: