torsdag, november 05, 2009

Ett party som inte va för mig...

Ja, då va man hemkommen från ett Tupperware-party.. Nina som tagit initiativet till det.. Tyckte jag skulle bli jätte mysigt! Jag tycker av någon konstig anledning att det är fint med burkar och fiffiga lösningar på allt... Men kvällen blev inte riktigt som planerad..

Jag och Mia hade beställt via justeat.net på Lilla Thai Express. När vi körde dit för att hämta maten hade dom inte fått den beställningen och fick ställa sig vid grytorna för att fixa ihop vår mat. 15 min senare körde vi där ifrån, Hem till Nina, som jag frågat om vi kunde äta hos. Där va huset redan fullt med folk, vilket slutade med att jag och Mia stod i köket och käkade över diskbänken, med två galna hundar snurrandes runt benen. Sen började äntligen partyt, i Ninas lilla vardagsrum. Hade den bästa vyn av alla... (Tupperwaretantens rumpa) ;o) Och som alla andra, vet även jag att Tupperware är dyrt.. Men jisses.. Det va inte många saker som va prisvärda, tycker jag.. Några få fiffiga saker som man visst kunde lägga en extra hundralapp på. Men jag va något besviken. Jag visste att jag inte hade råd att köpa något idag, då ekonomin är något ansträngd så här till jul. Men jag tänkte planera några inköp till nästa gång. Men jag tror inte det blir några sådana. Mia hittade väl någon smart burk som man kan trycka ihop så den blir platt. Med det visade sig att man inte kunde ha den i mikron Vilket jag tyckte va hela idéen med en matlåda!!! Ta med maten hemifrån, stoppa i mikron och ät! Som ni förstår tycker jag att tallrik är helt överskattat för gårdagens rester/dagens lunch.

I övrigt va det himla mysigt att träffa min kära Nina o co. Fick även pussa på Ville i 2 minuter! Vilket aldrig är fel.

Annars i dag har jag varit och tittat på en lägenhet. Det blev en väldigt snabb visning. Väl inne i lägenheten, gick jag in, snurrade på huvudet ett varv, vände och tackade för mig. Hur har man ens mage att visa en sån lägenhet. Det va ju inte ens flyttstädat! Men ingen sorg för det, Har en annan visning imorgon på en lägenhet jag har betydligt större förhoppningar på. Är nästan helt säker på att jag tar den!

Mellan lägenhetstitten och Tupperwarepartyt, kaklade jag och Mia hennes kök. Vilket va på tiden, blir nog riktigt bra när det är färdigt. Tyvärr kunde jag inte ta någon "Before" och "after" bild, då jag skickade in kameran på lagning igen. Andra gången pixlarna börjar krypa i displayen. Därför behöver ni inte ens förvänta er en bild den närmaste tiden.

Nu ska jag krypa ner i sängen, Sista jobbdagen för veckan imorgon. Sen är det lägenhetsvisningen, sen shoppingcenter med Nina (ev Mia). Sen ska jag och kotten mysa i soffan till någon bra film tänkte jag.. Någon som har tips på en ny tecknad film, som även en vuxen uppskattar???? (Har sett "up" och "Ice Age 3")

Sleep tight!

Inga kommentarer: