torsdag, februari 17, 2011

kattvakt...

Igår blev jag kattvakt. Hans matte har varit sjuk en tid nu, och han hade varit ensam i några veckor, bara matleverans som kommit till honom under tiden. Så nu behövdes även lite socialt umgänge... Så jag och Åse bar hit honom igår. Han låg kvar i buren i ett par timmar innan han vågade sig ut, så jag lät honom vara.. tänkte att han antagligen kollar läget sen när jag har gått och lagt mig.. Men inte då... Ingen kise som hade varit på lådan eller rört maten imorse.. och efter att jag varit på dagens äventyr, hade det fortfarande inte hänt något.. så jag bestämde mig för att leta reda på katta.. inte det lättaste, trots min lilla lägenhet.. Han va inte alls under soffan som jag trott.. till slut hittade vi honom bakom sänglådan under sängen. och av att tyda hans utforskade i lägenheten efter att jag tagit fram honom, va det första gången han såg sig omkring... Så ikväll har han kollat läget lite.. sen tappar jag bort honom igen.. hittar honom ingenstans... inte under sängen eller soffan.. ja sen e det liksom slut på gömställen här.. hur kan man bli av med en 3 kg stor, orange katt??? Så efter en stund ger jag upp... han kommer väl fram sen.. jo då.. han satt i fönstret... hur kunde jag missa det?!

Han verkar iaf börja göra sig hemmastadd och vi har kelat lite till och från.. :)

Inga kommentarer: