lördag, augusti 11, 2007

God kväll...


*Aj* Mina fötter..
Idag gick jag, Maria, Ronnie och Hampus
från centrum och ut till stationen..
Vi skulle då till "Jem & Fix" eftersom Maria ska lägga golv..
Och behövde någon "duk" av nått slag..

Sagt och gjort, så började vi vandra...
Tog typ en halv timme, med periodvis regn, periodvis sol..
Och då jag hade mina söta flippflopp blev det en aning halt..
Så det slutade med att jag gick barfota hela vägen.. Därav mina smärtande fötter..

Väl framme, så skojar Ronnie om att dom smäller ihop dörrarna framför näsan på oss, och ger oss det trevliga beskedet "Sorry, vi stänger klockan fyra". Men då klockan är tio över fyra, och allt ser väldigt öppet ut, skrattar vi och tar oss över parkeringen.. Väl framme i dörren möts vi av en småsöt kille som ger oss beskedet.. "Sorry, vi stänger klockan fyra" Vi viste inte om vi skulle skratta eller gråta.. Maria har nu svurit en ed om att aldrig besöka "Jem & Fix" då hon tycket det va skitdålig service att han inte ens frågade vad det gällde.. men men..



När vi ändå va så långt bort så bestämde vi oss för att inviga den nya cykelvägen mellan stationen och "Ö&B"... Sagt och gjort.. Snabbt och lätt... *aj aj mina fötter* kikar lite kort på "Ö&B", Träffar "VaktTony" och vandrar sen vidare till "Hemköp", där vet vi iaf att dom har öppet och har färg.. För det behövde Mia också.. Väl inne träffar vi vår ganska osynliga far.. *Ja inte i bemärkelsen att han inte syns.. För det gör han.. Lång och respektingivande gubbe det där.. Men i bemärkelsen att vi inte ser honom så ofta*.. Utbytte en kram med honom.. Och sen vidare.. Gick hela vägen hem.. Nu äntligen fick jag på mig mina sandaler igen.. Då regnet äntligen hade slutat.. Ni förstår man glider så bra med sandaler och regn, att brutna ben är en risk...


Senare idag har jag haft min "ensamkväll". Behöver sånna ibland.. När man sitter helt ensam, får rå om sig själv.. helt själv.. titta på vad man vill, äta vad man vill eller göra vad man vill.. Ingen att ta hänsyn till.. Inte för att det tär på mig så väldigt mycket annars, men ibland vill man vara lite för sig själv.. Och det har jag varit ikväll.. *Hemskt lämpligt när man ändå tvättar på en lördagkväll* =oD skönt va det iaf.. tittade på film.. Material Girls hette den..



En riktigt "chickflick"...


Jag är förvånad hur två tjejer kan gå med på att spela så korkade.. Eller så är dom kanske det!??! Inte konstigt att killar tror att man inte kan skruva in en glödlampa ens.. ;o)


Också har jag ätit "Ben & Jerry"...


"Chocolate fudge brownie" så klart.. Min favorit.. *so far*..
Vilket tar mig till mitt glassprojekt.. Dom har en tävling på Bilddagboken
*För er som vill kika*

Och då ingår min älskade glass i det..
Får se om jag får ihop det bara.. Behöver photoshop..

Och jag har inte det för tillfället.. Då min bärbara är på service, som ni vet..

Nu återstår bara sängen..
*Så jag säger godnatt och sov så gott allesammans*

Inga kommentarer: