torsdag, augusti 02, 2007

Ja tänka sig.. jag hann in här idag igen..

Ska inte bli någon vana det här.. slutar med att jag MÅSTE skriva här varje kväll för att era behov ska tillfredsställas..

Men idag måste jag berätta att vi skulle iväg och bada..

Åse slog mig en signal vid 10, och 11 satt vi på bussen på väg upp till Karslundsbadet, *vårt fina inomhusbad, då sommaren inte slagit ut här iheller* Väl framme, så märker vi att det är väldigt tyst... hmm.. barn väsnas väl en del när dom badar?? lurigt går vi runt hörnet och ser att det är stängt.. STÄNGT.... på sommarlovet!??! vart ska då alla ungar ta vägen..

Jaja.. Vi hade ju lovat lillgrabben att han skulle få bada, så det var bara att ta bussen ner till andra sidan stan för att gå in på vårt nyrenoverade utomhusbad.. Men fy F.A.N va kallt det va.. *brr*

2 timmar höll vi ut.. Har inte en aning om graden i vattnet.. Men det va ungefär detsamma som luften, så om någon haft koll på dagens grader så säg till..

Badet va iaf fint.. fräscha omklädningsrum, nya barnpoolen va jätte fin. Alla barn värkade digga den.. lite små skitig dock.. =o(


Måste säga att jag är fruktansvärt less på ungar som inte får någon uppmärksamhet av sina föräldrar, för när dom inte får det av sina föräldrar söker dom den hos andra.. FRÄMLINGAR som mig!

Igår blev jag attackerad av en pojke i 7 års åldern.. han skulle berätta allt han gjorde för mig när jag hjälpte Hampus runt på klätterställningen.. Efter 30 min tjat från den där ungen fick jag nog.. "Jag bryr mig inte" sa jag rätt ut.. Har aldrig sagt så till ett barn förut... Men jag orkade inte höra på hans tjat längre, jag har ingen som helst skyldighet att lyssna eller nicka åt denna unge, men ändå fortsätter han.. Om han kunde gå och störa sin lata mamma ( som *BTW* satt och visade halva rumpan, tänk om folk kunde lära sig att dra upp sina byxor innan dom sätter sig ner).

Och återigen, idag på badet. En annan snorunge som tycker att hon ska ha min uppmärksamhet.. *vad e detta* står det "lektant" i pannan på mig eller??

Jaja.. nog om detta.. stöter säkert på en nya sådan imorgon,
och då kan jag spy lite mer galla om det då.. ;o)

sleep tight*

Inga kommentarer: