måndag, september 03, 2007


Hej gott folk..


Det va några dagar sedan jag skrev här..
Men jag har haft fullt upp.. därav min frånvaro..


Jobbet suger.. Trivs inte alls.. Chefen har ingen som helst kompetens till att vara chef..
Tänk att folk låter sina företag gå över till sina barn, BARA för att det är deras barn.. Dom ska väl ha någon form av kompetens för att ta över, kan man tycka..


Hon påstår att dom inte har övertidsersättning där.. *Ursäkta* Går man enligt kollektivavtal så har man det.. man får inte själv bestäma vilka saker man ska följa i avtalen.. allt eller inget liksom.. hon tycker nämligen att jag ska jobba 55 timmar näst-nästa vecka.. utan övertidsersättning.. hon tycker att jag ska börja kl 6 på morgonen, jobba till 13, komma tillbaka vid 16 och jobba till 20.30... Och jag vill då inte jobba 11 timmar om dagen... för ynkliga 91 kr/tim...


Så jag sa till henne det imorse.. att jag kan jobba 40 tim/veckan.. inte mer..
då jag är anställd på 20.. så e väl det rätt schysst ändå..
får se vad hon gör åt det.. Jag har sagt mitt.. och vad ska hon göra..??! sparka mig!? hehe..


Har aldrig haft en sån här känsla till ett jobb innan.. visst hade man tyckat att allting e jobbigt, tidiga mornar, sena kvällar, mycket bök och stök.. Men jag har ALLTID gått dit.. Jag har inte haft en enda sjukdag, och jag har jobbat sedan jag var 11.. Så jag har inte dålig arbetsmoral.. men på det här stället vill man ju bara hoppa ut genom fönstret... plocka undan efter chefen..
som om man vore en slav från Nigeria.. *HELLO*..


Nä det blir inget långvarit.. rättare sagt.. så fort jag fått ett nytt jobb e det.. *bye bye*..

Hon har sagt att det är 1 månads uppsägningstid på provanställningen.. men Facket säger 14 dagar.. vem ska jag tro på?!! hehe.. den outbildade chefen som gör allt till SIN fördel, eller den utbildade fackombudsmannen som är helt opartisk.. *hmmm.... * svårt det här..


Är en aning övertrött.. har inte fått någon sovmorgon än.. hade guldklimpen Hampus här i helgen.. vi hade *sleepover* hehe.. men det blev ju så klart en tidig morgon då.. Jag fick styla upp honom lite.. hehe.. Jag köpte nya skor, jacka och en jätte fräck keps till honom.. så cool han blev.. helt klart en blickfångare på Väla (shoppingcentrum)..


Snygg han blev va? (Fjällan Alicia brevid)


och idag va det då 5.30 som gällde.. imogon ska jag iaf sova.. så länge jag vill..


Börjar inte jobba fören 17. och jag har inte bokat upp någonting.. tror jag..*tänker hårt* nä.. jag tror jag är helt fri! så ingen klocka.. ljudet av på mobilen.. och *snark*...
Jag får återkomma med hur det går på jobbet..
Om någon har något, så säg till..
Sleep tight.. Don`t let the bedbugs bite..;o)

Inga kommentarer: