söndag, september 09, 2007

Helt slutkörd....

Som ni nu alla borde veta vid det här laget så jobbar jag ju på Hotel Chaplin...
Ren plåga!! inte nog med att arbetet suger, och chefen e helt inkompitent..
Hon ignorerar alla lagar och regler som gäller..
Det där med 11 timmars dygnsvila.. det får jag varannan dag..
inte varje dag som man ska.. 36 timmars veckovila..
Oj.. när har jag det?!? typ inte alls..

ska jobba 13 dagar i rad nu.. har avverkat 7... *pustar ut*
sen e jag ledig EN dag, för att göra samma sak igen..

Då hon hade satt schema på mig med en massa övertid,
frågade jag henne vad övertidsersättningen låg på..
Då kläcker hon ur sig att "det har inte vi här"..
"Ehh.. nehee.." sa jag.. "då jobbar inte jag någon övertid iheller"..
så nu har hon ett rent helvete med att få ner mina timmar under 40...
Eller ja.. hon tar mig inte riktigt på allvar när jag säger det.. utan vinkar bort det mesta..
Men efter idag lär hon göra det... Jag va schemalagd 7-12 idag..
men när klockan va 10.35 packade jag ihop grejerna och gick..
då hade jag jobbat 40 timmar den här veckan..

så de så...=op
Sen kan vi ju då ta det här med pauser, raster och lunchrast...
det existerar typ inte på min arbetsplats iaf..
När man börjar 6.30 får man en "frukostpaus" på ca 15 min..
Man är alltså kvar på arbetsplatsen
och måste stå till tjänst om det behövs..
Alltså en paus.. ingen rast.. rast har jag aldrig haft på det där stället..
jobbar nästan varje dag 9 timmar med då endast en 15 min paus..
Ja, jag har pratat med facket... *trots att jag inte är medlem* hehe..
Och dom har sagt vad det är som gäller,
och följer hon inte det, så kommer dom skicka lönekrav på henne..
Och då blir det MED övertidsersättning,
på allt som inte har gått rätt till..
HAHA.. *som han i simpsons*
Jag har nu sagt till Ina (chefen) att efter dom här 3 veckorna
som hon redan har schemalagt..
Så kommer VI att följa alla lagar och regler
som ska följas.. annars får hon min uppsägning...
Hon måste även ändra under dom här
3 veckorna hon har schemalagt
så att jag aldrig kommer över 40 timmar.. och gör jag det,
så kommer jag helt enkelt att gå därifrån...
Vilket hon nu förhoppningsvis kommer ta på allvar.. =op

jisses den här kvinnan kommer lära sig
en ordentlig läxa av att anställa mig.. hehe..

Innan har hon tydligen bara haft mjäkiga småflickor som köper allt..
hennes kommentar " ja, men alla andra har alltid velat jobba så mycket som möjligt"...
ja visst.. dom ja... för mig räcker det med halvtid.

Eftersom jag är anställd på.. 20 tim/veckan...
och då går jag ändå upp till 40.. det e väl tillräkligt schysst...?!

Men jag är liiite trött nu.. har klivit upp tidigare än tuppen nu i flera dagar..
och inte somnar jag tidigare för det.. *psycho* varför kan jag inte somna innan 24???


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Igår va iaf jag, mamma och Maria och hjälpte våra gamla teaterkompisar
när dom hade premiär på din föreställning "Hitlers barndom"..
Hjälpte till med garderob, servering osv.. inte en penny i betalning..
men vad gör man inte för gamla teaterpolare..;o)


Mamma och Mia under föreställningen

får såklart se föreställningen sen.. hehe..

~~~~~~~~~~~~~~

Idag va jag (efter jobb) iväg med Mia till Väla..
Vi handlade byxor och hon en jätte fin turkosfärgad jacka..*sotis*
men jag ska köpa min imorgon..=op Sen in på IKEA... *ett måste*
då hade dom äntligen fått in mina kuddöverdrag som jag vill ha..
så fick ju så klart köpa dom.. och Ikeas skitgoda choklad..



Så nu e jag pank innan jag ens fått min lön... *hjälp*

Ska visserligen ha lite pengar från KappAhl också,men jag vet inte om det kommer denna månaden eller nästa.. så anntingen får det bli en trevlig överraskning.. eller så blir den långt längtad efter...

Nu ska jag ta ur äppelpajen ur ugnen...
smaklig spis till mig.. Och ha en fortsatt skön söndag, till er.. ;o)


Inga kommentarer: