lördag, september 22, 2007

Äntligen helg... Äntligen ledig...

Ja, då va det äntligen helg! som jag har längtat efter dessa två dagar..
För er som då följt bloggen lite, så vet ni att jag jobbat 13 dagar i rad, varit ledig EN, sen jobbat 13 dagar till... ca 9 timmar om dagen.. och inte en enda rast... Så ni förstår kanske att jag sett fram imot dessa dagar..

Dock tyckte inte chefen att jag skulle vara ledig hela helgen.. Men jag sa stopp.. dels så jobbar jag inte över 40 timmar, då hon inte batalar övertidsersättning.. och det kom vi upp i kl 13.50 i fredags.. Och sen så sa jag det, att jag har rätt till två sammansatta dagar varannan vecka, och det ska anntingen vara fre-lör, lör-sön eller sön-mån...

Bråkade med henne häromdan också.. hon tyckte att jag skulle jobba 11 timmar en dag.. fortfarande utan lunch eller så.. och då sa jag.. NEJ, jag jobbar 10 timmar, du har bara rätt att ta in mig MAX 10 timmar om dagen.. punkt slut. hon blev skit sur, men kunde inte disskutera det mer där, eftersom det fortfarande va gäster i frukostrummet.. Och jag tänker vara väldigt principfast nu, eftersom hon tar för givet att man ska göra som hon säger, bara för att hon har sin titel.. men så går det inte till.. *din outbildade inkompetenta kärring* Jag vet mina rättigheter och kommer utnyttja varenda en! =op så de så...

Något annat som känns väldigt tråkigt är att mina leder har börjar spöka igen.. dom har ju varit rätt lugna tack vara kortisonen jag går på.. men i fredags natt fick jag riktigt ont, mest i vänster handled, men även andra handleden, knäna och anklarna... tryckte i mig massa kortison... typ dubbelt av vad jag får ta... men det har inte hjälpt än.. =o(... Under shoppingturen med Anna och Mia idag ville jag flera ggr bokstavligen hugga av handleden.. så ont gör det.. har hämtat ut en ny medicin, som jag inte provat förut... så jag har inte en aning om vad som kommer hände ikväll när jag tar första tabletten *får bara tas på kvällen*.. Men förhoppningsvis blir lederna bra igen!! vet i fan om jag klarar av att städa hotellrum med sån värk nämligen.. gör ju ont när jag inte ens rör på den.. och vad gör jag då?? ringer chefen klockan 6 på morgon och säger, "jag kan inte jobba" eller går jag dit och tar frukosten.. (den e ju inte så tung) och ringer henne sen och säger att jag inte kan stanna... jag vetti fan... tips till alla där ute.. små företag är inte bra att jobba på... allting hänger på en.. och då är det inte ens mitt företag.. och så mycket som jag hatar det så skiter ju jag i om det går bra eller inte.. men man är ju inte helt oansvarig så man vet ju att där finns gäster som vill ha frukost där på morgonen...

blir hemma ikväll.. behövs nog..
kura ner i soffan, titta på tv och äta glass.. Ben&Jerry..
Det är en gåva till alla glassälskare!! hihi..

Nu ska jag iaf fixa lite mat.. blir nog färskpasta.. gott.. =o)
Det va iaf lite uppdatering om vad som händer..
Och om det finns någon som har tips på jobb till mig, så säg till... jag ser verkligen fram imot att byta arbetsplats... ;o)

Inga kommentarer: