torsdag, september 27, 2007

Tjabba alla bloggläsare...

Igår va jag, Mia och mamma på Nöjesteatern och såg på "CATS"... =oD
Förstår vad alla pratar om.. hehe.. självklart va musikalen i sig riktigt bra.. men det vet ju då alla från kritiker till amatörer redan... Men ensemblen va riktigt duktiga! dom körde på i 55 min dans, sång, hopp och jag vet inte allt.. men inte ett flås hörde man... en annan hade ju tappat andan efter 5 min... 20 min paus.. *tror jag det va* sen körde dom ytterligare 55 min... inte konstigt den ensemblen hade snygga ben.. ;o)




Det va iaf helt klart värt att se på!!!

Och jag uppmanar alla som bor så dom kan ta sig till Nöjesteatern i Malmö och kan slänga ut 5-600 kr på en sådan sak.. Alla har ju olika prioriteringar. själv uppskattar jag teater och musikaler... =oD

Iaf.. När föreställningen va slut och vi var på väg till bilen.. som stod typ 500 meter bort.. *dåligt med parkeringar i malmö *moorrr** Men på vägen ser vi hur det blinkar blått... Uniformskåta som jag och syrran e, så började vi nästan trippa på tå... =op

När vi väl kom fram till bilen.. *där polisbilen stog*
så fanns där ingenting att se.. =o(..
Inte för att man önskar någon nått illa... jaja.. vi satte oss i bilen och skulle hitta ut igen, då vi vimlat oss in till folketspark/nöjesteatern.. så fick vi ju vimla oss ut igen.. då hamnade vi vid Möllevångstorget och där är det 10 polisbilar istället.. =oO... "VAD HAR HÄNT?" säger vi alla tre... man ser ingenting än poliser och avspärrningar... Så på med P3 för att höra om det sägs nått där..


Och mycket riktigt.. "SKOTTLOSSNING" e det första vi hör när vi slår över.. "Skotten har skjutits över huvuden på folket runt om kring, polisen har satt in insatsstyrka och släppt tårgas...." *Åh.. jävlar* säger vi tre i bilen, när vi fortsätter ut från Mamlö" och så säger damen i radion "Man har slagit över huvuden på munkarna" *MUNKARNA?!?!* utbrister vi alla tre...
Ja då handlade nyhetsinslaget om möget i Burma... *daah*

Så istället för att vara oroliga om vad som hänt så håller vi på å vika oss av skratt för hela missförståndet.... *galet* Som tur va hade det inte hänt nått riktigt så allvarligt i Malmö.. dock hade tydligen en kille/man (?) blivit skjuten i huvudet.... inte så roligt det iheller... Lite intressant hur det stog 10 polisbilar där och några till runt om i malmö.. och bara 4 när dom skjuter hejvilt i Landskrona.. För det gör dom ju lite då och då....

Åhh.. ja just det.. Kanske ska berätta att jag sagt upp mig.... =oD..
SÅ SKÖNT!!!! jag orkade helt enkelt inte med det där stället längre.. Det tar totalt kål på mig..

Så den 24:e gav jag min chef ett underskrivet papper på min uppsägning... Så nu har jag påbörjat nedräkningen... Fick napp rätt snabbt på ett nytt.. dagen efter ringde dom och ville ha mig på intervju... Men sen visade det sig att dom behövde någon redan nästa vecka.. och jag har en månads uppsägningstid.. så det va bara att tacka nej och hänga med läpparna lite..

Nu måste jag kila ner till stan.. va föressten in på Gina Tricot en sväng.. Dom öppnade ju här i L-a idag.. spännande..;o) Många glada töser och gammeltanter... dock modemedvetna gammeltanter.. en av dom hade slips på sig.. hipp mormor va.. ;o)


Tjao och hej...

Inga kommentarer: