fredag, december 14, 2007

God... hm... morgon? eftermiddag?

Ja för alla som legat och dragit sig idag.. God morgon.. där räknas jag in iaf.. Hur mycket jag än kämpar för att vändra rätt på dygnet, så går det inte..

ännu en dag va jag uppe 6.00.... samma dag fick jag tillbaka mina usla nässelutslag och va i säng redan klockan 9 på kvällen.. nå.. borde man inte somna en vettig tid dagen efter då?! nej, inte jag inte.. 03.00 tittade jag senast på klockan... snart får någon skriva ut något så jag kan sova..*grr*

Satt och läste Hd.se innan, då står det att Anneli Heiskanen på Marc sätter upp nya inbrottssäkra galler, efter de två inbrott som skett för någon vecka sedan.. anledningen att detta står i tidningen är då för att Anneli själv ringt upp dom och sagt till dom att komma ner.. sån är hon.. hon är större mediahora än Carolina Gynnig för fan.. Iaf så gnäller hon över att hennes försäkrningsbolag inte vill betala för hela fönsterna utan bara de tjuvarna brytit sig in genom..Och det tycker hon är för jävligt, så istället vill hon kräva KOMMUNEN på dom 180 000 kr.. *Hello* Hon är nog den största gnäll kärrningen i den här stan... Och tycker alltid att alla ska ställa upp för henne, men om det är på andra hållet, så kom inte på frågan..


En vän till mig har nämligen jobbat för "vänliga Landskrona" (samverkan för butikerna i staden) och när det skulle sammlas ihop butiker för olika orsaker.. som att ha öppet någon timme längre på halloween osv.. då va hon alltid strängt imot detta.. eller som när man tyckte att man behövde en vakt till som gick runt på stan om dagarna.. då ville hon inte vara med.. men nu... Nu när hennes butik råkat ut för inbrott.. då samlade hon ihop alla för just en sådan sak.. och krävde.. (ja KRÄVDE.. hon brukar anväda sig av det ordet.. ) att alla skulle vara med om en extra vakt..


det enda jag håller med henne om, är att vår kameraövervakning bör ske, dygnet runt på alla centrums gator... det kan ju inte skada... fastän vår justiekanslern Göran Lambertz tycker detta är en jätte stor kränkning för alla människor.. man kan undra om det är han som extraknäcker som tjuv på nätterna.. 8-I
Nu har jag iaf fått spy lite galla över Anneli Heiskanen, vilket kändes mycket bra.. hon är en fruktansvärd människa.. må hon hamna där hon förtjänar.. ;o)



Vad har annars hänt i veckan?!
Jo, i onsdags åkte jag, Jenny, Hampus och Texaz till Karlslundsbadet för att plaska i bassängerna.. pojkarna hade jätte roligt.. och hade Hampus kunnat välja hade han bosatt sig på badet.. ;o)


Och igår.. (torsdag) gick jag och Mia till Hampus dagis.. där va det nämligen luciafirande.. så vi fick lussebullar och pepparkakor.. kunde dock lika gärna knaprat på Hampus, så go han e..



Efter dagis skulle vi gå och handla en julklapp till Hampus "fjälla" Alicia.. Och konstigt nog valde lillkillen underkläder.. det måste alltså vara förbestämt att flickor ska få underkläder av sina pojkvänner?!?! men han va bestämd.. det skulle va Bambi linnet med trosor till.. inge snack om saken.. så det blev det också.. sötnöten.. ;o)








Tillägg på Önskelistan
:
Tröja från Gina Tricot, stickad med fickor fram, vit el. brun.
Eltandborste

Inga kommentarer: