måndag, december 24, 2007

Ja, då va det Julafton...


Julafton firades i år med pappa... Mia sov här hos mig, natten till julafton.. vi käkade "tomtegröt" och vid 1 vandrade vi iväg till pappa.. Han hade nämnt att Annelie (pappas "tjej") skulle vara där.. och vi fick väl helt enkelt gå med på det.. Hade helldre firat med bara pappa och Mia, men ibland har man väl inget val.. Iaf.. Kommer dit och Annelie öppnar.. och när vi kommer in e hennes dotter där.. =oO "vad gör hon här" va min tanke.. men okej.. hon skulle egentligen åkt iväg på någon resa, men den blev väl inte av då antar jag.. som vanliga civiliserade människor satte vi oss ner och drack glögg, snackade lite..osv.. käkade julmat.. vilket inte riktigt gick enligt våra traditioner då vi inte ens är från samma del av landet som skåningar.. Så det skiljer ju sig lite.. tex som att äta tomtegröt efter julmaten... den gör vi aldrig annars.. och med saftsås dessutom.. =o/

Sen skulle det bli film.. Och pappa och "styvsyrran" bestämde snabbt att det skulle bli "Superhjältarna" som iaf både jag, mia och pappa sett innan.. vi andra hade inget å säga till om ens.. och jag kände mig en aning överkörd..

Julafton började ta slut och jag va inte alls nöjd... =o(


Efter filmen.. typ vid 22.. Följde Annelie sin dotter hem.. och vi fick ÄNTLIGEN vara ifred med vår pappa.. inte för att det blev någon kvalitets tid.. men vi fick öppna våra julklappar.. eller ja.. behövde ju inte öppna dom för att ana att det va en paradisask... *suck* När jag ringde till pappa i fredes nämligen, för att fråga när vi skulle komma.. säger han.. "ja men det blir ingen julklappsutdelning" "nähe" säger jag, "men du får julklapp av oss".. Men han tyckte att julmaten va väl en julklapp.. *ja, precis så snål är min pappa* och jag kläckte ur mig.. ja men en chokladask kan man väl åtminstonde ge ifrån sig.. Förr brukade han nämligen ge bort pengar.. och en chokladask... vilket vi va fullt nöjda med.. nu kan jag förstå att han inte vill ge bort 2-3000 till oss varje år.. (fast iför sig, inte så att han hjälper eller köper något annat till oss under hela året, nej inte ens födelsedagspresenter)... Men han hade väl kunnat anstränga sig lite.. Ett halsband eller vad som helst.. Han får ju år efter år både julklapp och födelsedags presenter av oss... Och alltid saker han blir väldigt nöjd med...


Så jag kan sammafatta denna julaftonen till den sämsta jag haft.. faktist.. Så en mycket besviken Sanna ska nu gå och lägga sig i sin säng, för att vakna upp på lite bättre humör imorgon, så jag kan fira jul på riktigt.. ska tilloch med äta min majonnäsgravade Sill, jag gjort själv..




Jag hoppas att alla ni andra har haft en riktigt, riktigt bra jul.. och fått massor med julklappar..=oD så återkommer jag imorgon med lite roligare inlägg om vad jag fått för fint..=oD

Inga kommentarer: