torsdag, december 27, 2007

"Riktiga julafton"

Ja, den 25:e firade vi vår julafton på riktigt.. Mycket mysigare... =o) Började med att bygga Hampus nya bilbana.. Det va många bitar.. så det tog sin lilla tid..

Detta e inte ens hälften!!!!

Sen bar det av till Thomas.. Skulle fira lite med syskonen som vi inte träffat på nästan ett år.. Det kändes ju lite konstigt att träffa dom.. dom blev väldigt blyga så fort dom fick en julklapp.. Och vågade knappt öppna munen.. men slappnade av mer och mer eftersom tiden gick.. Dom fick massa fina julklappar.. Allt från kläder till dansmatta och sist av allt.. En varsin ny cykel.. =o)




Där efter va det hem i stugan igen.. För att bara mysa och fira den jul vi tycker om att fira.. Fick ju så klart fina julklappar.. Det mesta på önskelistan blev uppfyllt..=oD Fick kläder, klockan jag önskade mig, mitt efterlängtade guldarmband.. (tappade ju mitt för nästan 2 år sedan), presentkort, också får vi inte glömma chokladasken av pappa.. *himmlar med ögonen*


Blev dock lite tjaffs med Mia den sista stunden på kvällen.. Men det va nästan förväntat.. Hon hade ju inte haft ett utbrott på några dagar.. och bara för att jag sa att jag inte ville ha mina revbenspjäll uppvärmda i mickron gick hon i taket..


Annars då..

Jo, jag mår lite si så där.. Går ju på Kortison pga lederna.. och detta börjar nu sätta sina spår.. Jag har gått upp enormt mycket i vikt det senaste halvåret.. och det slutar inte.. går nästan upp 2 kilo i veckan, verkar det som... Och detta tär ännu mer på mina leder... vilket gör att jag måste ha full dos... vilket så klart inte kan va bra för mig.. Men den 4:e ska jag till Rematulogen igen.. och då ska jag säga till min läkare att jag inte tänkte gå på kortison en dag till.. vilket känns som ett helt berg.. eftersom kortisonen hjälper mot det onda, vill jag gärna använda den.. Men då jag gått upp nästan 30 kilo på 6 månader vill jag hälla ut den i toaletten... *suck och stön* Jag får väl återkomma om det här ämnet efter den 4:e..


...........................................


Vår kise e ju för söt..

Mamma skulle just gå och lägga sig.. Hon säger godnatt och stänger dörren in till sig..

då hör jag hur katten i ren panik kraffsar klart i lådan efter sig.. och kutar bort till mammas dörr, för att då möta en stängd dörr.. då tittar hon besviket på den och traskar surt därifrån.. så jag skrattar åt detta och mamma öppnar ju då dörren.. Då kommer hon.. snabbt som ett bi... Och smiter in till mamma.. haha.. sötnöt..












Inga kommentarer: