lördag, december 29, 2007

Tjabba...


Idag har jag min "ensamkväll"... Något jag vill ha lite då och då.. och ni som läst bloggen länge har råkat ut för detta förut.. =op Jag tycker om att kura ner i min fotölj, nyduschad.. äta lite glass och bara va helt själv..


and so I did..


Min syster fick dock spel när jag ville det.. Fick först ett samtal från Åse som frågade om jag ville komma dit ikväll, käka och spela spel.. lät mysigt.. men samtidigt kännde jag på mig själv att jag va tvungen att va ensam.. skulle varit det igår.. När jag ändå va tvungen att stanna hemma för tvätten.. men Mia klistrade sig fast så det blev aldrig så... känns alltid så svårt när jag vill va ensam.. Är rädd att folk ska bli sura.. Maria blir ju det.. hon ringde när hon slutade jobba.. Hon va nog bombsäker på att jag skulle va hos Å&R ikväll.. men när jag då sa "nej".. så flippade hon.. och kläckte ur sig att då får dom väl bestämma allt iför nyår själva då... "men sorry mee".. för att jag för en gångs skulle vill vara själv.. och det passade inte resten av världen... Eller rättare sagt då Maria...


Nyår ska ju firas hos Å&R.. Mysigt tycker jag... Mia tycker dock att vi ska klä upp oss.. Vilket inte jag riktigt är med på... Då jag gått upp så mycket i vikt av Kortisonen har jag knappt några kläder kvar... det har iför sig aldrig en tjej... men jag vanstrivs så fruktansvärt med den här kroppen.. som om jag hade kunnat gömma mig i en plastsäck skulle jag göra det.. Vill tillbaka till min förra vikt.. trivdes jätte bra med den!!! fastän jag inte va mager..


På tal om vikt osv.. Såg att Gabbe ställde upp som "levande skyltdocka" hos Anneli på Mar'c.. Ja! den där frukansvärda kvinnan jag berättat om.. Han e ju inte direkt smal om man säger så.. men modigt av honom att stå där i bara kallsingar.. =op



Undra om han fick betalt.. haha... Hon brukar ju tycka att alla som hjälper henne inte ska ha något för mödan... Han kanske fick behålla kallsingarna.. =op hahaha..

I övrigt så smäller dom smällare här runt om kring oss dygnet runt.. vaknade fram till 4 i natt av alla *BOOM* sen sov jag nog för djupt för att vakna.. Mamma sa hon hörde dom smälla vid 7 i morse också.. Att dom orkar.. tror inte vi har en hel soptunna kvar i den här stan nu..

Jag tycker att Kommunen skulle hålla i ett jätte stort fyrverkeri 24.00 på nyårsnatten.. Och inga privatpersoner skulle få inhandla några pjäser.... Bevisligen kan dom endå inte följa de regler och lagar som gäller...

Nu blir det sängen...

sleep tight folks...

Inga kommentarer: