torsdag, januari 03, 2008

Gott nytt år!

Ja, då vad det 2008.. eller "tåtusenpotta" som Hampus säger..

Är på nått märkligt vis glad över att 2007 är över.. trots min ständiga åldersnojja.. =op Kan va för alla vänder jag haft i sjukhusmiljö.. och jag på nått vis tror att det ska va över för att siffran slår om... Och att alla tjatar att "23" är den bästa åldern.. ska vi tro på det? snart där.. så vi får väl se.. Jag hoppas dom har rätt.. ;o)

Ska man då sammafatta vad som hänt år 2007... *Himmlar lite med ögonen* Det första som hände det året va att jag gick iväg för att klippa mig, och fick världens värsta frisyr.. hade uppsatt hår i 2-3 månader som jag skämdes över mitt hår..



Men mitt fina hår har växt ut igen.. Och jag är återigen nöjd.. =o)

Under året har jag också bakat en massa tårtor... Började väl med att folk fick smak på min underbara chokladmousse på Mias 25 års dag.. och efter det har jag haft en del beställningar..
Inte mig imot.. det har varit roligt.. jag älskar att baka.. och de flesta gångerna har det blivit riktigt bra resultat.. Så bra att dom som ätit av den inte trott på att den är hemmagjord.. =oD

Enda nackdelen har väl varit att jag är helt slut i handlederna efteråt, vilket tar oss till den eviga kampen mot min kropp.. Jag kämpar på, och trodde på årets mitt att allt blivit mycket bättre.. och det är väl något jag kan säga som tips till ALLA.. "ropa inte hej... " Som jag skrivit här innan så har jag ju gått upp en del i vikt av medicinen.. vilket i sin tur trycker mer på lederna.. Jag har under året fått "Ganglion" vilket gjorde att jag blev sjukskriven från mitt fruktansvärda jobb på hotellet.. Och även starkt rekommenderad att säga upp mig... vilket jag gjorde.. *hur svårt kan det va att få ett nytt jobb* Just det.. har inte hittat ett nytt än iaf.. har visserligen lite krav.. Men inte overkliga krav.. och att jag inte kan jobba med vad som helst säger ju läkaren ifrån om.. så jag har inte så mycket val.. mitt drömyrke är dock grönt.. Och det är där jag försöker slå igenom nu.. vilket ser ljust ut i Feb... =oD Pengarna börjar ju ta slut.. så om jag hittar nått innan det vore ju inte helt fel..
Har haft en twist mot socialen också detta året.. Förra året fick jag nämligen bidrag av dom en kortare period.. men dom vägrade godkänna hyresdelen.. Och även om jag bor hos min mamma har jag ju alltid betalt hyra till henne... hon ska ju inte behöva försörja sin 22 åriga dotter... Men eftersom vi inte fört kvitto på detta ville dom inte godkänna det, jag överklagade till tingsrätten.. Jag VANN!!!... men dom överklagade, och nu ligger det i kammarrätten... och där kan det ta 10 år om det så vill.. så det är väl lika bra å glömma bort dom pengarna.. och har man tur får man en glad överraskning någon gång.. ;o)

Kontakten med pappa har under året försämmras.. Och jag vet inte hur mycket jag orkar anstränga mig för att återupphålla den... Man får ju INGET tillbax.. Och efter julafton va känslan att han har fått sin nya familj nu som han är nöjd med... Och att Jag och Mia bara va en *error* på vägen...

Annars tycker jag att jag mognat ytterligare det senaste året, jag har blivit mer bekväm med mig själv.. Har jag visserligen alltid varit.. Men ännu mer.. Sjunkit in i min roll där jag känner att jag passar.. Inga tonårsfasoner om att man måste bevisa sig eller hävda sig på nått vis.. jag är jag.. take it or leave it! Har även jobbat på att inte alltid vara den som ställer upp för alla, men låter min syster ta all "credit".. Numera är det jag som har gjort saker och kräver min "credit" och försöker Mia stövla in och ta den säger jag ifrån.. =o) *stolt över mig själv*


Så vad behöver jag jobba på under 2008...?!
*Ett jobb är ju en självklarhet!
*Flytta hemmifrån är också något jag tänkt göra under året.. känner att jag behöver min egen lya snart.. även om jag trivs underbart med min mamma, och kommer sakna henne många kvällar.. så är det ett steg jag måste ta för att komma vidare med mig själv och mitt liv!
*Kämpa ner till min orginalvikt igen, med min läkares hjälp.. dom ska inte komma undan.. det är dom som ordinerat den där j*kla medicinen.. så nu får dom hjälpa till att ställa saker och ting till rätta igen!
*Satsa på ett seriöst förhållande.. nu får det vara nog med tramset..;o)


Jag tror jag är nöjd där.. det är mål jag har och vill nå i år..
Sen kommer det hända många roliga saker under 2008.. =oD vissa redan planerade...


Så då återstår det bara att lägga in en bild på årets slut också.. hade ju en på mig och Hampus tagen den 1:a Jan -07 så då tar vi en som är tagen 31:a dec -07 också.. ;o)


Gott 2008 allihopa!

Jag hoppas att ni alla kommer fortsätta läsa hos mig.. och kommentera.. ;o)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ville bara säja att jag trivs att ha dig härhemma gumman..Kramar om/Mamma

Unknown sa...

Hej, tack för att du länkar till mig!

Har kollat runt lite på din blogg, och tycker att den säger så mycket om hur vårt samhälle ser ut. hur den enskilda männsikans situation, möjligheter påverkas av samhället, kommunen. rättsliga instanser m m.

Jag skulle väldigt gärna vilja skriva om hur det krävdes fakturor/kvitton på att du betalat hyra till din mamma. Och att kommunen överklagade till kammarrätten... för jävligt! Det är att utnyttja en enskilds underläge.

Får jag lov att blogga om det och länka till dig?

Jag är mycket intresserad av din historia, om du vill kan du maila mig på landskroniten@hotmail.com

Ha det bra!

Landskroniten

PS Vad är det "gröna yrket" du tänker satsda på? blev så nyfiken!
Lycka till, i alla fall! DS