torsdag, januari 31, 2008

Jobb...

Ja, då har man äntligen fått någon form av "kneg"...
Ska bli babysimlärare... såg jobbet på Ams, för ett bra tag sedan... Och idag blev det bestämt att jag ska vara en av dom... Så på lördag och söndag är det kurs som gäller.. vill ju inte råka dränka några drägelmakare... Så det kan ju vara bra... ;o) Det enda som observerar mig, är att man ska ha en praktik på 15 timmar, och jag antar att det inte är under betalning... Men vi får se... Får pratar mer om den sen när jag vet mer.... Men det va iaf skönt att få någon form av inkomst, ett roligt jobb dessutom.. Och det kommer inte komma ivägen för det andra jobbet jag har på "G".. =o) så det kan väl egentligen inte bli bättre.. hehe...

Idag är jag trötter iaf...
Skulle hjälpa min gode vän Åse med tvätten, då hon jobbar så sent, och tvättstugan börjar redan 15... så det va ju inga problem tyckte jag.... Kom ner där igår tillsammans med Micke.. så har någon IDIOT sparkat isönder den nya tvättmaskinen...... =oO
varför gör man sååå??? Och HSB ville ju inte åtgärda problemet så snabbt... "det tar ju tid att beställa en ny lucka".... jaa.. det tar en jävla tid att tvätta 10 maskiner i en också.... Och eftersom hela det huset har 5:or och 6:or.. är dom flesta barnfamiljer... så vilket pucko som helst kan väl förstå att det kan vara lämplig att laga den där maskinen inom väldigt snar framtid....

Vi fick dock tvätta hela natten och hela dagen idag... så 24 timmar höll vi på för att få allt tvättat och tort igen..... man har ju spenderat sin tid på roligare saker.. hehe....

Men HSB måste vara det lataste fastighetsbolag som finns i det här landet... Vår fasad håller på att trilla sönder.. vilket är väldigt synd på ett sånt här fint hus.... (gammal paradvåning)...
Men Jonas Elofsson har ingen vidare lust att lägga några pengar på sånt inte... om man inte typ har tryckt upp honom mot väggen och skäller honom i ansiktet.. då blir han lagomt klen... =op

Tror jag och Nina har startat fikamaraton..=op vi va och fika både igår och idag.. men med den lönen hon har... så kan man ju det.. ;o)





Dagens sammanfattning:
BU för HSB.... Och fy farligt va glad jag är i fika.. ;o)

Inga kommentarer: