måndag, mars 31, 2008

Liten belöning...

Ja, då har det snabbt och lätt gått ännu en vecka... Bantningen i sig har gått bra.. inte varit så sugen på nått... och kämpat på väldigt bra hela veckan... Men.. tyvärr blev det ingen större utdelning denna gången... 1 kg var allt jag hade gått ner...=o( Lite tråkigt, men samtidigt bättre än inget!!





I söndags höll jag iaf babysimmet helt själv.. Gick jätte bra! Och jag fick höra att föräldrarna var jätte nöjda med att jag ska ta över... så det känns skönt.. Hoppas jag får veta vilka grupper jag ska ha denna veckan... så jag kan börja planera lite..

................................

Lilleman då... Han e så härlig.. börjar bli riktigt busig nu.. och dom senaste gångerna när det nattas har det blivit mycket bus och flams... Och det får mig att le bara jag tänker på det.. ;o)
Och imorgon ska han på cirkus med dagis.. Och är helt med på hur det ser ut i cirkustältet (trots att han aldrig varit i ett) och att elefanterna kommer gå i mitten... Ska bli roligt att höra hur det gick.. Och få se lite bilder...

................................

Lite uppdatering om syskonen då...
Familjenheten har äntligen fått nog, och går inte på Karinas bullshit mer... Utan nu sätter dom en lag som kallas LUV i kraft.. vilket innebär att barnen plockas bort från hemmet... Vare sig Karina vill det eller inte... Och det kan gå åt två håll.. Om Karina går med på att barnen inte ska bo kvar hos henne, kan hon välja vart dom ska bo.. Och om så blir fallet när väl hon välja sin korkade mamma som bor granne med henne... Hennes mamma har ju inte fattat någonting.. så hon lär väl barnen få vara kvar hos Karina, men säga att dom bor hos henne... Den andra vägen är att Karina säger blankt "NEJ"... då tar dom barnen ändå.. och då har inte Karina något val om vart barnen ska vara.. utan då hamnar dom i fosterhem 1 natt.. Sen får dom åka hem till pappa..
Och det är helt klart det bästa som kan hända!!! Även om dom måste bo på fosterhem en natt.. Så kommer dom ifrån Karina och hennes misshandel! Så detta lär väl ske nu i veckan.. Hoppas det går snabbt bara.. klarar inte av att höra hur hon behandlar barnen längre!

...........................................

Också va det en sak till... Hyran... HSB höjer vår hyra ännu en gång.. Detta är alltså 3:e gången på 1 år.. och blir sammanlagt 800 kr mer i månaden.. Inte nog med det så vill dom ha retroaktivt för jan, feb, mar... Och efter ett samtal med hyresgästföreningen fick jag veta att deras avtal legat färdigt sedan jan, men att HSB inte hämtat och skrivit på det, förren nu... Så han skulle ringa HSB och fråga vad dom sysslar med... Sen skulle han ringa tillbaka till mig, men det har han inte gjort... Det va iaf bara att bita ihop och betala hyran och det retroaktiva.. MEN.. inte nöjer vi oss med det.. , istället gick jag in på hyresnämndens hemsida och skrev ut blanketter till hela huset som dom kan fylla i och överklaga den höga hyran till hyresnämnden!
För nu börjar hyran stiga för mycket, och lägenheten är inte värd pengarna... Dels för att vi har fått en lastkaj precis utanför och för att HSB inte fixat eller renoverat någonting på 3 år..

...........................................

Det va allt för idag.... Hoppas alla får en skön vecka.. och att våren kommer tillbaka till oss...

Inga kommentarer: