tisdag, oktober 14, 2008

Ett gott skratt förlänger livet....



Jag måste ju då bara berätta om en sak.. För några dagar sedan kom jag över en kille på nätet (kimturk & ziko_c) ... Såg jätte bra ut, och hade en del modellbilder, detta brukar ju då va en signal på att personen i fråga inte är sann.. Men han hade vanliga bilder också, vardagliga liksom... så.. *what ever*... Addade honom på Msn.. (Kille_1010@live.com) och började luska i denna person.. Fick ganska snabbt klart för mig att han va bluff... Han hade väldigt dålig svenska till att börja med, så jag frågade rakt ut var han kom ifrån.. Turiket sa han då... Nu råkar det vara så att jag har en vän som bor i Turkiet och pratar turkiska, han hade någon gång skrivit en mening på turkiska som jag nu fick användning av.. så jag frågar den här extremt snygga killen om inte han kan "hjälpa mig med en sak då? för du pratar väl turkiska?" Jo visst kunde han det... Men inte då.. han hade inte en aning om vad meningen betydde... och inte något annat ord iheller som jag ville få översatt... "google-translate" gjorde ett bättre jobb än "nissen" bakom den andra skärmen... Jag luskar vidare, han påstår sig jobba på en frisörsalong som heter "Mimos".. Och då tar jag reda på att den enda frisörsalongen som har det namnet ligger i Eskilstuna och inte Lidingö som han påstår sig bo.... Sen skickar killen några bilder på sig själv.. bara fotomodellsbilder.. Nöten har inte vätt nog att döpa om bilderna ens.. så jag får träffar på en ARABISK sida som har den bilden.. och därefter hittar jag fler och fler bilder... Skickar till och med tillbaka någon bild till honom och frågar hur det kommer sig att den ligger på en arabisk sida... ynkligt svar om någon farbror eller mormor får jag till förklaring.. Får till slut tag på namnet till killen på bilderna, alltså inte han bakom skärmen.. Kıvanç Tatlıtuğ som enligt Wikipedia är en turkisk professionell modell och skådespelare. inte så liten iheller.. med i något som motsvarar vår "days of our lives"... frågar om han varit med i tv? "ja men bara tio minuter" vilket även där va fel, kunde hitta mer än tio minuter bara på youtube... Så efter att ha låtit honom ut leva sin fantasi en stund släpper jag bomben.... "Ska du ta och sluta ljuga någon gång? och ska du nu ljuga så kanske du ska välja en lite lägre profil än Kıvanç Tatlıtuğ" Då blir jag genast blockad... hahahaha...

Så jag lägger ut lite bilder på Kıvanç Tatlıtuğ, så alla andra här i världen får reda på hur han ser ut, och inte araben i Eskilstuna påstår sig se ut.. Själv nöjer jag mig med att få killen blockad från sidan jag hittade honom på, samt lägga ut det här goda skrattet till alla som vill läsa.. Mitt blogginlägg underlättar ju nu för andra som söker på hans nick eller mejladress...


Enjoy everybody....

4 kommentarer:

Åse sa...

Go Sppookie!!!!

..:Sppookie:.. sa...

till Åse..
Hihi.. roligt när man får blåsa folk.. =oD

Anonym sa...

hi :) I don't know if you speak english or no. I'm from Russia:) Just i want to say thanks to you, for your information about that guy. I met him too and he said he is model :)kille_1010@live.com
and he is on fb http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100000259665854
So you open my eyes :) And now i know who is on the photos. thank you!

..:Sppookie:.. sa...

Hi.. I`m glad you found my info... I don´t know if you translated the info or not so that you could read it all.. however he's a scam!! hope you find someone real...:D