torsdag, oktober 16, 2008

Sammanfattning..

Lugn dag med Lilleman.. Lillgrabben har varit hemma med feber idag.. så han fick gosa här hemma med mig istället.. Han va hur pigg som helst i morse, men runt 10 försvann energin och han blev tröttare och segare jämt med tiden.. då låg tempen på 38.8.. en halvtimme senare va han uppe i 39.7... Lyckades få i pojken lite medicin och nyponsoppa... sen chillade han ytterligare en halvtimme, sen började Alvedonen verka.. och därmed energin komma tillbaka.. Vid två kom mamma och tog över Hampus, då jag hade lovat Nina att följa med till Malmö.. och FY FÖR MALMÖ.... lika illa som Lund när det gäller vägarna.. vi skulle in på en särskild gata som va enkelriktad med början på denna gata existerade inte... hel sjukt..

Igår va Hampus med till Örkelljunga och lekte med grabbarna Johansson.. dom hade jätte skoj hela dagen.. och då visade han ingen som helst symptom.. men när vi åkte hem klagade han på huvudvärk, så han fick vatten och russin.. för att sen somna i bilen, och fick feber på kvällen.. envis feber det där som inte vill försvinna.. Håller tummarna för en frisk Hampus imorgon...

I helgen (som visserligen är flera dagar sedan) bakade jag tårta igen.. Mammas jobbakompis (mitt ex mamma) skulle på 1 års kalas, och beställde en tårta... Direktionerna jag fick va 1 år och pojke... så jag fick leta runder på idéer och kom fram till att göra en "hundtårta"..

Så här gick det till..


Och så här fin blev den.. Jag är nöjd!

Efter att folk såg detta tårtbak fick jag eventuella beställningar lite här och var.. kan nästan starta business....


4 kommentarer:

Anonym sa...

du KAN starta business med dina superba tårtor med den jävla fantasin du har med dem :D

Anonym sa...

Hej hej !!
Har följt din blogg ett tag och aldrig skrivit innan. Kände igen din mamma på nån bild förut, hon har haft min pojke på dagis Marcus - Bamse.
Måste bara säga att dina tårtor är helt underbara, har själv börjat lite smått, men är inte på vägar där du finns. Måste bara fråga vart du köper din sugarpaste till dina tårtor?
Ha en bra helg!

MVH
Annika

..:Sppookie:.. sa...

Annika.. jag har skickat svar via mejl.. hoppas det kom rätt?!

Carina.. I know.. med din mammas hjälp blir det en busniess på heltid.. ;o) puss

Anonym sa...

hej
undrar var i Malmö du köper sugarpaste/sockermassan..?

mejla svar till ebtii_@hotmail.com
tackför svar!