måndag, oktober 27, 2008

Life ticks away...

Ja då har det gått ännu en vecka.. Va iväg till tandläkaren imorse, trodde att jag fått ett stort hål i en tand, då det gjorde ont när jag åt, men det visade sig vara ett ganska litet hål.. så 20 min senare va jag därifrån med en hel tand igen och nerbedövad mun..=o( tog för sjutton 4 timmar innan bedövningen började släppa.. Hade jag vetat att hålet va så litet och att bedövningen skulle sitta i så länge hade jag skippat den..

Fick iaf inte använda tandvårdsbidraget.. lite konstigt tyckte jag... Hade kollat upp allt med det där tandvårdsbidraget. Så när det va dags att betala sa jag att jag ville använda mig av det.. då fick jag frågan om jag gjort en undersökning?.. "Nä, lagat ett hål" sa jag.. Nä då måste man tydligen göra en vanlig undersökning av alla tänder med eventuella röntgenbilder... Endast då får man använda sig av detta tandvårdsbidrag.. =oO.. Den informationen hittade inte jag någonstans när jag läste om det.. Men men.. Pröjsade 800 spänn iaf, och har kvar tandvårdsbidraget till nästa gång... vilket jag tänkte blir nästa år, när man fått ett till.. för då behöver jag bara betala 50 kr för undersökningen... =op

Hade babysim som vanligt i söndags.. Vattnet va 29 grader kallt.. så alla grupper blev inställda.. Alla kom ju endå eftersom bilderna vi tog förra gången visades upp och såldes den dagen..

Så nu måste jag ha en lektion till den 23:e nov.. men sen e jag färdig med babysimmet.. Lämnar in min uppsägning idag... Känns både bra och dåligt.. Det är ett mycket roligt jobb.. Men kanske inte varje söndag morgon... och inte med den lönen..=o(

I helgen va vi iväg till Lund för att hitta klänningar.. gick väl si så där.. hittade någon fin, den kostade 2.200 kr.. Men vi ska iväg till nått ställe utanför Svalöv på lördag.. När jag väl va i Lund Skulle jag in i en butik för att köpa en födelsedagspresent till Nina.. men dom hade inte alls lika fina saker längre.. så jag skippade det..

Nej.. nu ska jag snart iväg och jobba..
På återseende....

Inga kommentarer: