tisdag, november 18, 2008

Ja då va det dags för en rejäl uppdatering här då..


Då ska vi se.. Om vi börjar med förra helgen. Först på fredagen skulle Hampus få klä ut sig, då dom hade "halloween" på dagis.. så han blev en jätte söt liten drake.. Stolt som få va han..;o)



Sen va det rosa party som gällde.. Nina fyllde 23 år.. Och hade fått den briljanta idén att alla skulle ha något rosa på sig.. sagt och gjort, jag, Mia och Nina shoppade lite rosa och så här fin blev jag då.. Hade jätte skoj, synd man jobbade söndagmorgonen bara.. så det blev ju alkoholfritt för min del..

Sen på måndagen sprang jag ner till "Touch" för att klippa mig.. Blev inte jätte nöjd, då håret svänger lite konstigt om jag inte fixar det, men fixar jag det så är det jätte fint..

Och hela veckan har det varit tonvis med trafikolyckor på E6:an... Jag fick stå i kö i två, men dom andra hade jag tur med och körde i andra riktingen... Fattar inte vad som sysslar med.. kan man inte köra bil ska man låta bli.. ja.. det kan väl va lite hårt.. det kan ju hända alla.. men seriöst.. sluta köra in i rumpan på lastbilarna, så går det nog mycket bättre...

På fredagen fixade vi klart det sista till Emmsiklumps bröllopspresent.. hoppas dom får nytta av den, för dom får inte öppna den fören dom har ett riktigt bråk.. då det är en "grällåda".. ;o)

Så lördag morgon va det upp och iväg för att åka hela vägen till Kalmar... Bilresan började ju inte så där jätte bra.. Han knappt sätta mig i bilen så tjafsade jag och syrran.. Hon tyckte så klart allt va mitt fel.. men jag tror jag känner min syster så pass väl att det egentligen va så att hon inte tyckte tiden va tillräcklig och att hon inte va riktigt nöjd med sitt hår.. men men.. uppe i Kristianstad va det över...



Väl framme vid kyrkan fick vi se vår vackra lilla Emmsiklump.. Så fin hon va.. och tyvärr blev hon bortgift där i kyrkan.. det kom aldrig någon fråga om det va någon som va emot bröllopet.. jag hade ju bergis ställt mig upp.. ;o) nä.. Emma och Jonas passar så bra ihop så det vore skam om dom inte blev gifta..

Sen iväg till sittningen.. Hade jätte jätte skoj.. trots bords placeringar.. ;o) (avskyr det där det är folk som gör det som inte kan göra det) men i detta fallet hade dom lyckats rätt bra.. vi satt vid familjebordet då, eftersom vi är Emmas lilla extra familj.. ;o) vi lämnade väl stället vid 23 tror jag.. då jag som vanligt skulle iväg och jobba på söndag morgon.. pi och blä och urk.. men nu är det snart över.. inge mer helg för mig.. =o)

Efter jobb fick jag spendera lite tid med min Nina, Kim va också med på ett hörn.. ;o)

Måndag bytte vi soffor här hemma.. TUSEN TACK för hjälpen Nina, Ronnie och Thomas!!!

Och idag har jag skrivit diplomen för simmet, sen e jag ledig.. =o) skönt när det händer.. hehe..


3 kommentarer:

Anonym sa...

De må jag säga var en uppdatering. hihi :D Kul och läsa fastän man redan vet allt ;)

..:Sppookie:.. sa...

Haha. precis.. du får ju uppdatering varje dag..;o) miss u honey..

Anonym sa...

Åh, vad vacker hon var! :)
Hoppas allt är bra med dig :*