tisdag, januari 13, 2009

Ledig = Uttråkad....

Har varit ledig idag... vilket man oftast är nöjd med.. Men inte jag inte.. eftersom man redan varit ledig hela helgen, känns det onödigt att vara ledig en dag till.. Särskilt när alla har gått tillbaka till jobbet... Hade den längsta sovmorgonen på läänge.. Halv 12 orkade jag inte lyssna på grannungen skrika längre, så jag gick upp istället.. efter lite frukost messade jag Cilia för att höra om hon orkade gå en runda.. Vägarna förbi HSB, tänkte klaga på ungj*vlen som skrikit hela morgonen, och hela förra veckan... men dom stängde 13.00... *What the f*ck* Vem slutar jobba kl 13??? men men.. vi traskade iväg ner till Citadellet ett varv, sen ett litet ärende inför möhippan.. Va väl hemma runt 15 igen.. Satte på en film.. Jag klagar ju alltid på att jag aldrig hinner kolla på film.. så varför inte ta tillfället i akt då... Ganska tråkig film, men då va det väl bra att jag glodde på den själv, och inte tråkade ut någon annan med den..;o)

Läste i HD.se att två 15 åringar och två 10 åringar hade försökt råna en kjolla imorse.. Då hade kassörskan jagat efter dom med ett baseballträ... HAHAHA.... Så tuffa va dom.. dom hade sprungit som om dom hade eld i baken.... hoppas 10 åringarna kom på bättre tankar efter den där händelsen... Nu håller man bara tummarna för att dom sänker åldern för straffmyndiga, eller tar bort den helt, jag har alltid hävdat att man ska få stå för konsekvenserna av det man gör.. det innefattar brott... Men det är väl alldeles för hårda regler för [swe-den]...

Jaja.. eftersom jag nu sovit så länge imorse, är jag inte ett dugg trött nu... så här sitter man nu... Man skulle haft något roligare för sig.. Jag har inte ens något att städa... 8-I kanske ska börja tapetsera om hallen.. bara den kvar nu ju...

Hela veckan blir lugn.. Skulle jobbat på torsdag, men då är begravningen, så ska inte jobba fören på fredag.. Sen fyller Baloo år på lördag, eller ja.. det ska iaf va party då.. gammal blir han nog inte fören på söndag...

Jag vet vad jag ska göra imorgon, förutom ringa runt en massa.. Lägga in bilderna från kameran.. =op nä, nu ska jag gå över till att bara tråka ut mig själv... natti natti..

1 kommentar:

Anonym sa...

jag hjärtar dig <3
jag har också bara jobbat och sovit och varit ute med hunden :(
så jag saknar dig megamö.. :(