onsdag, januari 14, 2009

Mög-bredband...

Ibland undrar jag när dom ska förbättre de saker som redan finns istället för att hitta på nya saker.. När jag klev upp i morse hade jag inget Internet. gick till modemet för att kolla.. och mycket riktigt.. Det va helt dött... Inte en lampa som lös.. bytade eluttag, hjälpte inte.. bytade igen.. Nopp... nada.. Och då vi har Ip-telefoni, så innebär detta att telefonen inte heller fungerar... Ringde mamma via mobilen för att kolla om hon kunde kolla upp numret till Bredbandsbolaget..Men dom va ute, ringde Åse, men hon kunde inte svara.. så jag "hackade" in mig på hennes bredband så länge, och kunde då hitta numret. ringde upp.. "Ja men det fixar vi, gå ner till telebutiken så får du ett nytt. bara koppla in sen tuta och köra" Wow.. great.. på med kläder, borstar tänder och iväg.. jätte lätt och bra, behövde inte ens uppge person-nummret.. Hem igen, koppla in med alla kablar och grejer, skriver i lösen osv.. får någon form av "connection", men den dör lika snabbt igen... Jahaa... Ringer upp igen... sitter i telefonen i en halvtimme, utan att få problemet löst, kopplar in och ut kablar, startat om och startar upp.. hit och dit.. inget hjälper..

Så dom vill skicka ut en tekniker som kollar kabeln från deras till mitt hus praktist taget,

MEN hon måste informera om att det kan kosta oss 1500 kr om vi har gjort något fel..=oO.. "KEVA" utropar jag, och ifrågasätter detta.. "ja, men det e bara om det är så att ni inte har kopplat in modemet i huvudjacket som det ska va, eller om ni har någon form av förlängningssladd eller så.. "JA, men det har vi INTE" säger jag.. Den sitter i huvudjacket och raka vägen till modemet som står brevid.. "Ja, men då ska det inte vara någon fara" NÄ det hoppas jag för deras skull.... Ifrågasatte också om ersättning, då vi nu kommer vara utan Internet i ca 5 dagar... "Ja det får ni i form av samtalspott".. jo tack för den ja.. Så nu är hemtelefonen vidarkopplad, och jag inhackad på Åses Internet. vilket säkert inte gör något, när hon ändå jobbar hela dagarna... ;o) Så ni kommer se lite av mig på kvällen ett tag framöver, och jag kommer surfa rumpan av mig på dagarna...=op


Nu väntar jag bara på att Nina ska höra av sig när hon slutar, så man får träffa henne idag..

Talk too youu later..

Inga kommentarer: