fredag, mars 13, 2009

Hemma ljuva hem..

Ja, då va man äntligen hemma igen.. Och nu ska jag nog få stanna hemma, om inget konstigt händer.. Så skönt det va, att sova i sin egen säng, utan någon eller något som stör en hela natten.. Synd dock att jag fick någon jävla biverkning igårkväll, fick som myggbett över hela kroppen, och då menar jag HELA.. kliade från fötterna och upp i hårbottnen, försökte dämpa det med en kall dusch, hälla potatismjöl på det, sitta med en blöt handduk på.. inget hjälpte.. Så en av medicinerna har inte blivit tagna nu på morgonen, då jag misstänker den.. väntar på att dom ska ringa tillbaka från reumatologen igen, om det kan stämma..

Vad är det för fel på mig då... Jo, jag har en sjukdom som heter Adult Stills sjukdom. tydligen en väldigt ovanlig sjukdom, och svår att upptäcka, därav att jag gått med fel diagnos i drygt 4 år. Det finns inte så mycket information om den här sjukdomen, tydligen är det bara 30 st i Sverige som har den, så det finns inte så många att fråga.

Men nu när jag blev så dålig, så fick jag en sånt skov, och dom där skoven kan man få 4 st på 1 år, eller 1 gång på 10 år.. Det är inget man kan veta eller styra, Behandling då.. Jo, det får jag nu. Får äta cellgifter en gång i veckan, och sen ska det lämnas blodprov efter det, för att se att dom har någon värkan, men inte förstör alldeles för mycket i kroppen. Dom här medicinerna ska jag äta i minst 6 mån.. Så sorry alla partyprissar.. Jag får inte dricka under den här tiden... (Därmed blev jag väl nu utsedd till fyllechaffis-fulltime.) Tyvärr får inte medicinerna full effekt direkt, det kan ta 2 månader. Så under den tiden måste jag äta den där förbannade kortisonen... Och är nu livrädd för att jag ska svälla som en ballong igen.. =o(

Så ligger det till..

Jätte skönt att vara hemma igen, men lite småtråkigt nu på förmiddagen.. Får ju gå upp i tid för att trycka i mig pillerna, så då sitter man ju här sen, men ska träffa Nina vid tre, sen ska vi fika med Jennifer och Ingela.. =oD kul att få träffa lite vänner igen.. Sen ska jag köra och möta upp Mia i Hbg, och sen vidare till Mia (J) och Baloo för att titta på film... Ja, kanske kastar jag mig in i vardagen lite väl snabbt. Men jag saknar den.. Ska försöka hålla tillbaka lite.. Ta det lugnt, iaf dom här första 2 månaderna...

Det va nog allt för idag, och snart är väl den här bloggen tillbaka till sitt gamla "jag", där vi ifrågasätter saker som sker, och folks uttalande.. =op Det som jag tycker är skoj..

Ses..



1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att ha dig hemma igen gumman..även om det betyder att jag får fajtas med dig om vilket tv-program vi ska titta på ibland..*s*..Love you /mamsen