fredag, mars 06, 2009

Hemma på permission..

Hallå gott folk, nu är jag äntligen hemma en sväng igen.. Ska inte tillbaka fören måndag morgon, så det är skönt att få komma hem och andas lite.

Det verkar iaf som om vi närmar oss en diagnos. Efter diverse undersökningar under veckans gång, så som lungundersökning som hette så knepigt så jag inte kommer ihåg vad det var, ultraljud på hjärtat och massa annat som ska utesluta saker och veta vart vi står nu.

Men de saker som då sticker ut nu är att jag har led och muskelvärk, febertoppar och utslag, vätska i lungorna och ont i halsen, dessa saker har jag haft sedan jag blev sjuk, och att ha feber i en månads tid är inte roligt kan jag säga. Sen rent medicinskt så är det då många höga värden, bla järnvärdet på över 5000... vad jag kunde förstå så ska järnvärdet ligga på typ 130?! Levervärdet har också legat för högt, och en mjälte som va förstorad, så med den informationen och annat som läkare förstår och inte jag, närmar dom sig nu diagnosen Stills sjukdom.

Det ser väl både ljust och mörkt ut. ljust i bemärkelsen att det finns en behandling.. Tyvärr fungerar den inte på ALLA, och med min tur (vågar knappt tänka tanken) så är jag väl den det inte fungerar på... =o/, inte för att vi ska tappa hoppet nu. Nä, tvärtom jag har fått tillbaka lite hopp... Det gör mycket att veta (till 90%) sin diagnos. Det gör att man iaf kan se dörren på glänt där längst borta i mörkret,

Så när jag kommer in på måndag ska vi då börja med behandling, som jag hoppas blir sprutor, då den är mer effektiv. sen ska jag i så fall ta dessa sprutor varje dag i 3 månader. känns inte så jätte kul att behöva ta sprutor själv, men vad gör man inte för att få tillbaka sitt liv...

Det här är iaf vad vi vet just nu... Sen återkommer jag såklart när jag vet mer.... Nu ska jag njuta av att sitta hemma i min fåtölj framför min tv, i sällskap av min familj!

Inga kommentarer: