fredag, april 03, 2009

Ännu en tripp...

Jaha.. då har man varit iväg en sväng till sjukhuset igen.. Började med att jag fick sjukt ont i magen på måndag eftermiddag. kom bara så där.. och höll i sig! Vad jag än gjorde, så gjorde det lika ont.. hela tiden... Efter en sömnlös natt ringde jag till min läkare, har ju blivit tillsagd att ringa dom om det är något, medicinerna kan ju göra lite konstiga saker. Fick tag på sköterskan, men tyvärr fick inte hon tag på läkaren. Så onsdag morgon ringde hon tillbaka och sa till mig att uppsöka akut vård. och för första gången på tre dagar började det släppa i magen. så istället för att uppsöka akut vård vände jag mig om och somnade 1 timme, vilket va underbart.

Blev lite förvirrad över vad jag skulle göra, hade ju inte lika ont längre.. men jag va ju inte bekymmersfri iheller... Slutade med att jag ringde sjukvårdsrådgivningen istället.. Och vi kom överens om att jag skulle gå ner till den vanliga vårdcentralen, så jag kunde få en bedömning.

allt va väl frid och fröjd, tills jag skulle gå ner till vårdcentralen.. Fick lika ont igen, väl framme (300 meter från hemmet) va jag genom svettig, yr och hade skitont i magen. Läkaren tog en titt och tyckte absolut att jag skulle in till akuten direkt. Jag övertalade henne att jag skulle ta mig in själv.. jag ville hem och hämta en tandborste, underkläder osv. i fall jag skulle bli kvar i lund över natten. Mamma fick hämta mig på vårdcentralen. Då va det riktigt illa... slutade med att jag fick åka sjuktaxi.. hate it! Den resan hade kunnat va min sista här i livet, för fy fan som han körde. han låg i omkörningsfilen hela vägen. båren rullade runt, när jag låg där på den. Precis efter vi kört av motorvägen tar han rondellen i lund på två hjul och ett dörrhandtag, så båren håller på att välta. hade jag inte fått tag på en "bältesstolpen" där, hade jag fan vält.. fy fan va arg jag blir. jävla tur att jag kunde röra mig denna gången, och att den där stolpen satt där den satt..

anyhow.. Kom in ganska snabbt på akuten, eller ja. in i ett rum på ett brits iaf. Men någon idiot lyckades slarva bort ett blodprov, så det tog 3 timmar istället för 1. Så när det väl va färdigt fick jag besked att jag skulle bli inlagd.. och som pricken över i:et skulle jag få gå på fasta.. underbart.. inte för att man är särskilt sugen på att stoppa i något i magen när man har ont. men då jag endast ätit en banan och lite yoghurt på förmiddagen, hade jag inte så mycket att ta av.. dessutom fick jag inte dricka.. törstig som få när jag låg där.. Fick en härlig dos morfin.. rakt in i blodet, så jag blev lite snurrig där i början.. hehe.. Det manipulerade hjärnan lite iaf. så det va helt okej att ha ont..=op under morgonen försvann det onda i magen.. och när jag väl fick träffa läkaren bestämde vi att jag fick lov att äta lunch. gick det bra, skulle jag få åka hem..

Och gissa om att det gick bra.. =oD Så skönt att få lämna det där rummet med dom 3 gaggiga tanterna.. =oD Nu ska jag iaf ringa till sjuktaxi-stället och skälla ut dom..

have a nice day!

1 kommentar:

Kajsa sa...

Vilket pucko du är! Tycker synd om dig.