måndag, april 13, 2009

Kalas helg..
Gokväll gott folk.. Denna helgen har det varit kalas som stått överst på listan.. Vi började i fredags med Hampus barnkalas, det va i form av piratfest.. Alla barnen va utklädda och samlade snabbt på sig guldmynt. Självklart stod jag för tårtbaket.. Vilket då va en pirattårta.. =o)

Så här blev den..


Lördagen, som kändes väldigt mycket som en söndag.. åkte vi runt och kollade efter ett nytt golv till Mias kök.. Va även runt i Hbg för att hitta bänkskiva och kakel.. Golv va dock det enda vi hittade.. Sen fick jag en snabb dejt med Nina, hon skulle köpa första mammatröjan.. =op Sen bjöd hon på glass i solskenet som tack för sällskapet.. nice.. =oD.. Sen hade vi bestämt att vi skulle grilla med Åse.. Så mamma va iväg och handlade "food", och jag fick leka grillmästare.. tur man e bra på det där, så alla va nöjda sen.. =oD sjukt gott det va med grillat..


känns som om det ska stå på menyn 3 dagar i veckan nu framöver.. Slappade lite.. Sen gick jag hem för att baka nästa tårta.. hade såklart ett öga på "Sveriges smartase barn", så jag sen kan kritisera någon av dom här.. Det blev ju så mycket reaktioner på det förra gången.. så..=op

Söndag.. Ja, då va det dags för kalas igen.. Fixade det sista på dagens tårta..

Sen va det bara att vänta in gästerna, som denna dagen bestod av Hampus släktingar.. Kotten va helt "speedad". Märktes att allt kalasande och påskgodis stod honom upp över öronen..

Så en sväng på sparkcykeln genom stan va det enda rätta... hehe..

Måndag.. eller ja.. "dubbelsöndag" skulle jag vilja påstå.. Kotten skulle hem till pappsen sin.. Lite småsura miner.. Men det är såklart jobbigt för en liten kille att behöva ställa om vart man ska vara, och normalt sker bytet på dagis, vilket verkar enklare för lilleman.. Men det är ju inte så konstigt.. Han vill ju ha mamma OCH pappa på heltid, inte varannan vecka.. Men efter att han varit i affären sprang han förbi grinden, och va jätte glad igen..=o) Och imorgon fyller han 4 år.. Tänk så snabbt tiden gott.. lillkotten börjar ju snart skolan... Iaf.. nog med detta sentimentala nu..

På eftermiddagen va jag iaf bjuden på påskmiddag.. Very nice.. =oD gott att man fick lite sill och ägg i år med... Efter några timmar med god mat och påskgodis... Körde vi och plockade upp plingella, för att sen köra till Hbg och hämta Jennifer som varit i Nörrköping..

Detta va min helg.. Nu ska jag snart krypa ner i sängen, blir upp tidigt imorgon för att lämna dessa eviga blodprover...

Så sov så gott allesammans..

3 kommentarer:

Malin sa...

Shit, va duktig du e på att göra tårtor!!! Och goda är de! (i alla fall den gröna, tack så mycket)

Malin sa...

Grillning är vi alltid på G för, men om vi ska vara i kolonin så får det vänta tills i maj. I valborgshelgen ska det storstädas i stugan och sen är vi fit for fight!

knas sa...

ååååh, ge mig majskolvar :D

sen är du fortfarande bäst på tårtor älskling <3