söndag, december 06, 2009

12 748 kr fattigare...

Igår åkte jag äntligen iväg till Living för att beställa min soffa! Va lagom tidpunkt med tanka på tillverknings tiden är 6-8 veckor, och jag inte kan hämta den fören den 6:e feb. Den får liksom inte plats här! Som sagt.. drog iväg med Mia Fia, Första stopet va på Living, där jag beställde en Magnum soffa från Bellus, Blev en 3 Slc, alltså en trea med två dynor. 27 cm armstöd till det, en fotpall.. Allting i mörk mörkt brunt. Och som gräddet på moset en ek bricka (för att matcha benen och resten av möblemanget) som är format efter armstödet. *Sweet*

Så nu är det BARA byråer, sänglådor, matta, vardagsrums-lampa och små grejer kvar...

Efter Living åkte vi till Rusta, då jag hade sett rosa julgranskulor i deras reklamblad.. *taget* Så där blev jag 200 kr fattigare.. Sen vidare till IKEA... *dumt gjort* Vi gissade att det inte skulle va allt förmycket folk på IKEA en dag som den. Tänkte att dom flesta skulle va på Väla.. Men.. oj.... Massvis med folk, men egentligen kändes det nog värre än vad det va, då dom ska bygga om IKEA-Hbg, så halva parkeringsplatsen va borta.. vilket gjorde att det blev kaos på parkeringen.. Jag tyckte att vi skulle försöka vid ingången. *Då vi alltid har tur med parkeringsplatser* sagt och gjort... 3 bilar lämnade raden när vi körde in.. Så vi fick en plats 15 meter från ingången...=oD.. Där inne blev Mia fattig.. Hon köpte ny tv-bänk och soffbord, lite annat kom också med.. Efter åt får jag reda på att Jennifer och Nina varit på IKEA samtidigt, men gått typ 50 meter framför oss hela tiden... *tittar surt på Nina* Väldigt dumt att inte stanna upp och vänta in oss!!! ;o) Sen vidare, med bilen full av möbler, till Örkelljunga. Middag med Mia och Baloo väntade.. och ett ton marängswiss och en härlig sockerkick på det.. Som tog slut lagom till att jag och Mia skulle bära upp alla hennes grejer klockan 12 på natten....

Men nu är jag JÄTTE trött, somnade efter 3 som vanligt i går, sen iväg till kära Betina på frukost till 9.. För att sen åka till Mia och skruva ihop möblerna, *vilket tryckte ihop ryggen lite till* och slutligen gå på julmarknad... *pust* Låt mig dö lite... Vill absolut inte ha måndag i morgon.. Men jag får kämpa mig igenom mina timmar och sen gå hem och dö lite till.. ;o)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar, han är nyklippt =)

Oh, låter som en riktigt fin soffa :) du får lägga in bilder sen :)

kramar!

Christin

Anonym sa...

Underbart med shopping ellerhur!! Jag älskar det fast ekonomin håller inte riktigt med haha. Var ska du flytta? Kram