torsdag, december 17, 2009

Det är inte vad ni tror....

Idag fick jag frågan:

Idag är det fint väder, är det inte härligt med snö?

Jag svarade:
Jag e inte jätte förtjust i snö, som alla skåningar tycks vara... Visst kan det va fint att titta ut och se den kritvita snön krama om varenda gren i ens sikte, Men jag ser igenom snön.. jag tycker snö är mycket falsk, och rent ut av iskallt... Den lurar alla med sitt mjuka glittrande utseende, sitt lugnande knarr och lätta flingor.. Och när du minst anar det gör den totalt fällben på dig och du får känna den hårda kalla marken mot rumpan, inte nog med det så utsätter den gärna gamla svaga människor och barn för detta elaka beteende, den gör sig magnetiskt till barn, och talar om hur den ska kramas för att bli så hård som möjligt, och sen hitta ett offer, som ska få både bula och snö innanför kläderna. Den gör hundar formligen galna, som börjar hugga ut i tomma intet. När den haft sitt roliga med att bryta höfter och svanskotor förvandlar den sig till slask! För att se till att du blir plaskvåt om rumpan när du trillar denna gången.. Sista fasen är den värsta! Då fryser den igen och blir glashal... Då halkar alla omkring med platta fötter och Bambi-ben, har du inte lyckats bryta något än, kommer du göra det nu. bilar bokstavligen glider av vägbanen för att lyckligt träffa en annan bil, så att skadorna blir så dyra som möjligt. Så ja, visst är det magiskt med snö.. finns inget väder som är så lömskt som snö!


3 kommentarer:

Betina sa...

Hahahahahaa! Dör av skratt, du är så jävla skön!

Jag har alltid ÄLSKAT snö, nu är nog (sadly) min enda anledning till att jag gillar den - att när den faller vet man att julafton är nära. :P

Nina sa...

bitterfi**a... ;o)

Åse sa...

Hahaha... ja man kan ju inte beskylla dig för att vara någon annan än vår Sanna =)